ח"כ פוגל: "אם רוצים להחליף אותנו בבקשה, בטוח שגנץ יזחל בשמחה לממשלה"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 04.05.23

חבר הכנסת צביקה פוגל ביקר היום בחריפות את התנהלות הממשלה וחוסר המשילות שהיא מפגינה. בראיון לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" שיגר פוגל מסר לראש הממשלה נתניהו: "אם אתה לא רוצה אותנו בממשלה אתה יכול לפנות לבני גנץ שישמח לזחול לממשלה"

ח"כ פוגל התייחס תחילה לפעולת צה"ל שהובילה לחיסול רוצחי משפחת די: "זאת תחושה נהדרת שגם שאנחנו מגיבים אנחנו מגיבים נכון ויודעים אחרי מי צריך לרדוף. אבל שלא נתבלבל – המטרה היא להגיע למצב שהצד השני פוחד ונרתע שלא יבצע מעשים כאלו. אנחנו חייבים להביא לזה סוף. חייבים להחזיר את השליטה על לוח הזמנים וסדר היום ולא יכול להיות שחמאס והג'יהאד יכתיבו לנו את סדר היום ויש לנו את היכולות אנחנו צריכים ליזום ולא להגיב".

"הגענו למסקנה ביומיים האחרונים שאנחנו לא יכולים להמשיך לחפש תירוצים כי נגמר לי סל התירוצים. לא פנינו את חאן אל אחמר, לא השלמנו את הרפורמה המשפטית, אנחנו ממשיכים להכיל ברצועת עזה, לא מכילים את הריבונות ומתיישבים בבקעת הירדן, חיילים לא מקבלים חסינות נגד אירועים פלילים – הגענו למסקנה שאנחנו מפסיקים לתרץ. אנחנו עמוד השדרה של האידיאולוגי של הממשלה הזאת ואם למישהו זה לא מתאים אין שום בעיה שיחליף אותנו. אין לי ספק שבני גנץ ישמח לזחול לממשלה".

איימתם שלא תצביעו עם הממשלה בתקופת התקציב, מה קורה עכשיו?

"אמרנו בצורה שלא משתמעת לשתי פנים – אנחנו חלק מהקואליציה והיא מחויבת לשרת את האינטרסים שלנו כמו של אחרים, יש נושאים שאני לא מסכים איתם אבל אני נאלץ להצביע כחלק מהמשמעת הקואליציונית, ואם לא יכלנו איתנו לא נפיל את הממשלה, לא נצביע נגד אבל גם לא בעד. במקומות שבהם צריך 61 ח"כ לא יהיו שם במקומות שהיו רוב רגיל הכל בסדר – אנחנו לא נשתף פעולה".

למה אתם לא פורשים?

"כי האופציה האחרת היא הרבה יותר גרועה. יש התנהלות פוליטית ובהתנהלות נתניהו שם אקדח  על השולחן ואמר אם לא מתאים שנתפטר ובמקום זה שמנו את האקדח שלנו – אמרנו שאנחנו לא רוצים לפרק את הממשלה אבל יש לנו עקרונות ואם אלה לא יתממשו אתה מוזמן או להחליף או לפטר אותנו".

על הקולות בליכוד שאומרים שהם מפלגה שיורה בנגמ"ש: "שאני מסתכל על עצמי במראה אני רוצה לראות מישהו שהבטיח לציבור וקיים ואם המחיר שאני לא אהיה בממשלה או אהיה באופוזיציה אז אני מוכן לשלם אותו אבל לדעת שמה שהבטחתי קיימתי. אני לא בכנסת על תקן האצבע ה-61".

להאזנה