20 ימים לאחר שנפצע אנוש נקבע מותו סמל שהם משה בן הרוש מחיספין

חיים הכט ורותם אטיאס | מלחמת "חרבות ברזל" | 27.10.23


במשך כשלושה שבועות נלחמו במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים על חייו של סמל שהם משה בן הרוש (20, חיספין) שהובא כבר ביום המלחמה הראשון במצב אנוש ואתמול נאלצו לקבוע את מותו. סמל בן הרוש נלחם בגבורה יחד עם חבריו לחטיבת נח"ל באזור כרם שלום מול עשרות מחבלים שחדרו לישראל. סמל בן הרוש שימש בתפקידו האחרון לוחם בסיירת נח"ל של חטיבת הנח"ל והבוקר (ו') הוא הובא למנוחות ביישובו ובשל מגבלת התקהלות לאור המצב הביטחוני התארגנו תושבי חיספין ויצרו שרשרת אנושית לכל אורך כביש הגישה ליישוב, בכדי להביע את תנחומיהם למשפחת בן-הרוש כשיצאה ללוויה.

אילן בן הרוש, אביו של שהם, סיפר על בנו: "אנחנו מאמינים והתפללנו כל רגע שיהיה נס האמת שהרגשנו שעם שלם מתפלל איתנו ודוחף אותנו, זה היה רגע מרומם ונתן לנו תקווה שאולי מצבו ישתנה, אבל בסוף כנראה שמה שנגזר זה מה שקרה. הימים האלה אפשרו לנו לעכל את המצב להיות איתנו קצת ויותר מפעם אחת הרופאים אמרו לנו להיכנס להיפרד ממנו, הלב נעצר וגוף קופא. היה רגע ממש בשבוע האחרון שכולנו היינו סביב המיטה ושרנו ופתאום הוא התחיל לנשום. הסתכלנו על הצג ולא האמנו כי עד אותו רגע הוא לא נשם עצמאי ואף אחד לא האמין, חשבנו שיש תקלה אבל הוא נשם ושבוע לפני זה הוא לחץ לי קצת את היד. אני עדיין לא יודע פרטים מהאירוע, שמעתי חתיכות של סיפורים שכלום מהם לא מאומת אני יודע שחברים הרגישו שהם חייבים לו את החיים שלהם. שהם היה ילד של החיים, ילד שמאוד אהב את הים, ספורט וחברים היה לו אור שחיבר את כל האנשים שהיו איתו. הוא תכנן טיול בחו"ל וכשהוא יחזור הוא הבטיח לספר לי מה התוכניות שלו".


חבריו כתבו: "שהם, גיבור ישראל נפצע קשה תוך כדי קרב שהציל מאות אזרחים בכרם שלום ואת חייהן של התצפיתניות במוצב. יהי זכרו של שוהם ברוך".

ספד לו שר המדע לשעבר, יזהר שי, ששכל בקרבות את בנו סמל ירון אורי שי: "הלב נקרע שוב. סמל ראשון שוהם בן הרוש, מגיבורי הקרב בגיזרת כרם שלום, נפטר הבוקר בבית החולים אחרי שנלחם על חייו קרוב ל 20 יום. הוא נפצע קשה תוך כדי קרב שהציל מאות אזרחים בכרם שלום ואת חייהן של התצפיתניות במוצב. שוהם היה חבר צוות של נוני שלנו, שנפל באותו קרב. הוא היה הקמע של הצוות, הם תמיד טענו שהוא מביא להם את המזל הטוב… הוא גם היה אהוב מאוד על חבריו. יהי זכרו של שוהם ברוך. נוסיף כאן איחולי החלמה לע', פצוע קשה נוסף בצוות הגיבורים הזה (שהיה עם נוני ביחד בחפ"ק), ולפצועים הנוספים מהקרב. תפילותינו לחיילי פלחהן הנח"ל ולכל חיילי צה"ל וכוחות הביטחון: שובו הביתה בשלום!".