שלושה תושבי הגליל נעצרו בחשד שתכננו פיגוע. ניצב בדימוס, זהר דביר: "אנחנו חיה פצועה ובחיה פצועה לא כדאי להתגרות"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 31.10.23

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצרו (29/10) על ידי שוטרי מחוז צפון ומסתערבי החטיבה הטקטית במג"ב, שלושה אזרחים ישראלים המזוהים עם דאע"ש, תושבי סכנין ועראבה שבגליל, בחשד כי נערכו למימוש פעילות ביטחונית בצל המלחמה. בית המשפט השלום האריך את מעצרם עד ליום 5.11.2023.

שב"כ ומשטרת ישראל פועלים בימי לחימה אלו למול איומים ממוקדים בחברה הישראלית. תוך גילוי נחישות, באפס סובלנות ונוקטים בכל האמצעים העומדים לרשותם, בהתאם לייעודם ולסמכות הנתונה להם בחוק, על מנת לסכל כל פעילות בלתי חוקית בתחום סמכויותיהם. קיים צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה וכל פרט העלול לזהות את החשודים.

ניצב בדימוס זהר דביר, לשעבר סגן המפכ"ל, מי שהיה מפקד מחוז הצפון ומפקד הימ"מ, התייחס לאירוע: "צריכים להסתכל לכל פינה שאליה אתה חושש שיכול להתפתח משהו ולא להיות שאנן ויהיר. לא צריך לעשות זאב זאב לכל דבר אל לנתר ולהציף כל הסתה והזדהות עם ארגון טרור ולטפל בו. המשטרה עשתה גיוסים של שוטרים ומג"ב ושוטרים לשעבר שחזרו למערכת יש מספיק כוח אדם לטפל ויש יותר כוח בשטח. אני באופן אישי עליתי על מדים וחתמתי על נשק ואמרתי למפקד המחוז הצפוני שאני לשירותו בכל מה שנדרש ואני יכול להעיד שהמשטרה לא זנחה אף פעילות נדרשת. כמובן כל אחד שנתפס כמסיט מיד נעצר ובודקים גם את כל מה שקורה מסביב לראות שהוא מתנהל כמו שצריך מבחינת המס. יש כ-40 כתבי אישום בנושא של הסתה במהלך המלחמה וצריך להגיד שהמשטרה ושב"כ פועלים במשותף באירועים. מדינת ישראל והמשטרה בפרט הורידה את הכפפות, אנחנו עם דיסקט חדש. משהו התשנה ואנחנו חיה פצועה ובחיה פצועה לא כדאי להתגרות. המחדל הגדול יצטרך להיחקר וזה תהליך ארוך ואין ספק שהבט"ש קרס כי לא יכול להיות שאזרח ישראל נצור 15 שעות בממ"ד אבל זה עוד ייחקר. אבל חוץ מהשלב הראשון שנתפסנו עם המכנסיים למטה עברנו מהר מאוד לשלב של התקפה".

"בינתיים המגזר הערבי הוא שקט באופן יחסי, אני זוכר תקופות אחרות גם כשהייתי מפקד מחוז שבכל מבצע בעזה היה מתלקח פה במחאות והפעם זה מינורי ביותר. חלק גדול מזה זה שהציבור הערבי מזועזע מהמעשים שנעשו וזה הבלם הכי גדול מלצאת החוצה ולהזדהות אבל וצריך לקחת את זה בחשבון ככל שיגיעו תמונות מעזה ובכל הרשתות ירוץ יותר פייק ניוז צריכים להיות עם האצבע על הדופק כדי לא להיות מופתעים".