בית ספר אחד חמישה נרצחים ונופלים

ירין דורון | מלחמת "חרבות ברזל" | 20.11.23

בית ספר אחד חמישה נרצחים ונופלים. בבית הספר התיכון "פסגות" מנציחים בימים אלה חמישה מבוגרי המוסד החינוכי. ואלה שמות: סופיה בונגרט (21) ולירז ניסן (20) שנרצחו במסיבת נובה; סמ"ר שחר כהן מבטח, בן 22, מכרמיאל, לוחם שריון בגדוד 9, חטיבה 401 (עוצבת 'עקבות הברזל') שנפל ב-5.11.23 בקרב בצפון רצועת עזה, רב"ט איתמר כהן, מכרמיאל, לוחם בגדוד 13 שבחטיבת גולני, בן 19 בנופלו וסרן (מיל') עמרי יוסף דוד, בן 27, מכרמיאל, סגן מפקד פלוגה בגדוד 9217, חטיבה 12 (חטיבת הנגב), נפל ב-14.11.23 בקרב בצפון רצועת עזה.

מנהלת בית הספר, שרה עובד, שוחחה היום עם ירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" וסיפרה על התקופה הקשה: "קשה להכיל, כל שם שמתווסף יש מאחוריו משפחה, מורים, חברים וזיכרונות מהפגשים שהיו איתו, זאת מכה שלא קל להכיל. שלושה מהנרצחים הם בני אותו מחזור וזה הופך את הסיטואציה לקשה מנשוא. "אורט פסגות" זאת קהילה, אם זה המורים שלימדו את הנופלים והנרצחים או המורים שמלמדים את האחים הקטנים או כאלה שמכירים את המשפחות, יש הרבה מאוד מעגלים וזה נוגע בכולנו, גם אם לא באופן אישי. ישנן גם השלכות ארוכות טווח אנחנו כבר רואים אותם בקרב בני הנוער וגם בקרב המורים שתמקשים לעמוד מול התלמידים".

קרא עוד

עובד: "ברגע שאנחנו מקבלים בשורת איוב על בוגר שנפל אנחנו נכנסים לתהליך שלצערי הפך בתקופה הזאת לשגרה, יש לנו שולחנות זיכרון שאנחנו מציבים עם תמונות ונרות זיכרון ולא פעם גם בוגרים שסיימו ללמוד מגעים לבית הספר לבקר ולהיזכר. יש לנו בבית הספר גינת פרחים ועל כל בוגר שנפל לאורך כל השנים אנחנו שותלים פרח עם שמו, לצערי עדיין לא הגיעו הפרחים של חמשת הנרצחים והנופלים ואני מקווה שנעצור בחמישה האלה. אנחנו כבר עם הראש ליום הזיכרון להנציח אותם. היום בבוקר ביקרתי אצל משפחת דוד, את עמרי לא הכרתי כי הוא למד לפני שהגעתי לנהל את בית הספר אבל יש לו שתי אחיות שהן תלמידות שלנו והסיפורים עליו מציירים דמות חייכנית, אדם צעיר שחייו נגדעו מוקדם מידי".