איליה הרגיש שמשהו רע עומד לקרות, הוא אמר לי כמה וכמה פעמים – 'אני לא רוצה למות'"

ירין דורון | מלחמת "חרבות ברזל" | 21.11.23

אבל כבד ירד על נוף הגליל עם היוודע דבר מותו של סמ"ר איליה סנקין, בן 20, לוחם בגדוד רותם שבחטיבת גבעתי. בת זוגו, אלה סיפרה על הרגע שבו התבקשה על מותו של איליה: "אחותו של איליה התקשרה אליי בבכי ואמרה לי שאיליה נהרג, השתטחתי על הכביש וצעקתי שזה לא יכול להיות ולא הגיוני. השיחה האחרונה בנינו הייתה ביום שבת בערב הוא הודיע לי שהוא ממשיך בלחימה. ב-7.10 הוא היה בבסיס בצפון והוא הסביר לי שהוא צריך לרדת לדרום להילחם ואמרתי לו שיישאר בצפון ואולי לא ילך אבל הוא אמר שהוא חייב ושהוא לא רוצה לעזוב את החברים שלו אבל כל הזמן הוא אמר שהוא לא רוצה למות. הוא אמר את זה כמה וכמה פעמים. בשיחות איתו כל הזמן אמרתי לו שאני רוצה להגיע לדרום ולקחת אותו משם כי הייתה לי תחושה לא טובה".

"אני ואיליה הכרנו דרך חברים משותפים, אנחנו שנה ביחד, אהבה גדולה, תכננו המון את הטיול אחרי צבא שלו ועל הפגישה שתהיה לנו בהתרעננות הקרובה שלו. הוא סיפר לי הכל, כל מה שהוא מרגיש, הוא הבין את הסכנות של המקום שהוא נמצא בו. הוא אמר שהוא יודע שאולי הוא לא יחזור וכמה ימים לפני שהוא נפל הוא שלח לי סרטון ש"לא משנה איפה אני אהיה אני רוצה שתהי מאושרת גם אם זה בלעדיי", הוא הרגיש שמשהו יקרה".

גם ראש העיר רונן פלוט שהיה הבוקר בבית המשפחה ספד לאיליה: "העיר נוף הגליל אבלה עם היוודע הבוקר על נפילתו של אחד מטובי בניה, סמ"ר איליה סנקין ז"ל. איליה בן 20 היה לוחם בגדוד רותם של חטיבת גבעתי. באומץ לב ובגבורה הוא לחם בקרבות עזה כדי להגן על מדינת ישראל ואזרחיה. הבשורה המרה נמסרה לבני משפחתו. אין מילים לתאר את עומק הכאב והצער, רק הבטחה שנוף הגליל לעולם לא תשכח את בנה איליה, אנו נזכור אותו לעולם כגיבור ונמשיך ללוות את משפחתו ולהיות איתה ברגעיה הקשים מכל".


קרא עוד

תלמידי ישיבת ההסדר בקרית שמונה ליוו למנוחות את סמ"ר איתן דישון ז"ל בן 21, לוחם סיירת גבעתי שנפל בקרב ברצועת עזה. סמ"ר דישון ז"ל הגיע לפני 4 שנים מירושלים ללמוד בישיבת ההסדר בקריית שמונה ועבר להתגורר בעיר. לאחר שחרורו משירות סדיר, חזר לעיר בחודש ספטמבר האחרון כדי להמשיך את לימודיו בישיבת ההסדר בקריית שמונה. בשמחת תורה, ביום שבת 7.10.23  הוקפץ סמ"ר איתן דישון מהישיבה היישר לפעילות סיירת גבעתי ונלחם בגבורה למען עם ישראל עד שנפל אמש בקרבות בעזה.

הרב אריאל ברקאי, ראש ישיבת ההסדר שבה למד דישון סיפר עליו: "כל החבורה שלו התגייסה לגבעתי, הוא זכה לדרגת סמל למרות שלא הייתה לו הכשרה כי הייתה לו מנהיגות גדולה. החלק המרכזי היה אצלו האהבה לתורה הוא התגייס לישיבה בגלל חשיבות התורה והלימוד. החיבור לצבא והתורה היה טבעי. לפני שבוע הוא יצא ליומיים מהצבא והגיע לנחלים המקום שאליו אנחנו מפונים כדי ללמוד תורה, הוא הגיע אליי ולמדנו יחד ועסקנו בתורה. הוא שאל ובירר הלכות מה מותר ומה אסור לעשות בשבת בזמן מלחמה, היה לו חשוב לשמור על קדושה גם בימי המלחמה בתוך עזה. גם עכשיו יש לנו עוד תלמידים שנמצאים בעזה ונלחמים, הבן שלי נמצא שם וחלק גדול מהחבורה של איתן שם. זה קשה מאוד אבל אנחנו יודעים את הערך של החבורה הזאת שנלחמים לתקומת ישראל ואנחנו גאים בהם, הם השליחים של המדינה. הדבר המרכזי של איתן מההכרות איתו הוא היה רוצה שנמשיך ונאמין בדרך והתורה תקדם אותו ותוביל אותנו עד לניצחון"