פרסום ראשון: גננת נוספת עוכבה לחקירה בפרשת החשד להתעללות בגן בטבריה, מעצרן של 4 גננות הוארך

ירין דורון | מדברים ברדיו | 16.06.24


במשטרת ישראל נמשכת חקירת אירוע החשד להתעללות בפעוטון בגן ילדים טבריה, היום עוכבה לחקירה גננת נוספת ובכך עולה מספר החשודות באירוע לשש. בהתאם לממצאי החקירה תחליט המשטרה האם לבקש מחר להאריך את מעצרה. ובתוך כך, הוארך היום מעצרן של ארבע גננות עד יום רביעי, גננת חמישית שוחררה אך המשטרה מיהרה להגיש ערר ועיכוב ביצוע עד מחר ועל כן היא עדיין שוהה במעצר.

בתוכנית "מדברים ברדיו" שוחח ירין דורון עם א', אבא לילד בפעוטון: "היינו בדיון בבית משפט בתחושה שסתם עמדנו שם ולא שיתפו אותנו בדיונים. הגיעו הורים עם תמונות מזעזעות של סימנים על הגוף של הילדים מכות כחולות והילד שלי אישית כבר שלושה שבועות לא מבינים מה קורה לו, הוא לא ישן בלילה אלא אם הוא צמוד אלי במיטה, הוא בן שנה ושבעה חודשים וכל הזמן בוכה. הילד שלי הגיע לגן אחרי אירוע של התעללות בגן אחר, הוא עבר לגן הזה כי הבן הגדול שלי היה בו ועד היום הבן שלי אוהב את הגננות שהיו שם. אז גיליתי שלפני חודש לקחו את ה-DVR ואנחנו מנסים להבין בכל דרך מה קרה ולא מקבלים תשובות עד שאתמול ראינו פרסומים לחשד להתעללות ומיד יצאתי לתחנת המשטרה לבקש פרטים ולצערי גיליתי שמדובר בגן של הבן שלי שהיו עם הבן שלי".

"הגעתי ראשון לתחנה ואז התחילו להגיע עוד ועוד הורים התאגדנו מחוץ לתחנה והיום נפגשנו כל ההורים בבית המשפט, כולם מבולבלים ולחוצים. הוא צמוד אלינו, אני ואישתי עושים משמרות בלילה להיות איתו ואין כרגע גן וגם לא מענה מאף אחד כדי למצוא מסגרת, אין מקום בגנים ואנחנו מחפשים לו מסגרת אבל הכל מלא".

נזכיר כי הפרשה הותרה אתמול לפרסום עם מעצרן של חמש גננות בחשד להתעללות במספר ילדים בני שלושה חודשים ועד שלוש שנים בפעוטון פרטי בעיר טבריה. החשודות תושבות טבריה ויבניאל.

משטרת ישראל רואה בחומרה התעללות בקטינים או בחסרי ישע בפרט על ידי מי שהופקד להיות אחראי על שלומם. התעללות בפעוטות שאין ביכולתם להגן על עצמם או לדווח על מצוקתם, חמורה אף יותר ומשטרת ישראל תפעל נמרצות כדי למצות את הדין עם האחראים.

עו"ד קרין לגטיבי, מי שעוסקת רבות בתיקים מסוג זה התייחסה גם היא לפרשה וקראה להפעלת מצלמות בגני ילדים

עו"ד לגטיבי