ראש מועצת בית ג'אן: "מופתע שבמעמד כזה שהחיילים שלנו מקריבים את חייהם להגנת המדינה הממשלה לא טורחת לשלוח נציג או זר"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 17.06.24


אתמול הובא למנוחות סרן וסים מחמוד מבית ג'אן (23), סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601, בעוצבת עקבות הברזל. הוא נפל באירוע פיצוץ הנמר"ה בשבת בבוקר. ביישוב בית ג'אן זעמו אתמול על כך שהממשלה לא שלחה נציג לטקס הלוויה או זר מטעם הממשלה לכבד את האירוע.

ראש המועצה, נזיה דבור: "הפתיע אותי מאוד וזה מצער מאוד, כאב לי על נפילתו של חייל אמיץ ויקר שאף נציג הממשלה לא טרח להגיע ואפילו זר לא טרחו לשלוח. במעמד כזה שהחיילים שלנו מקריבים את חייהם ונופלים על הגנת המדינה הממשלה לא טורחת לשלוח נציג או זר. ממה שאני יודע אם ראש הממשלה או מישהו אחר היה מדבר איתם הייתי יודע. לוויה הגיעו באופן אישי אלי דלל ובועז ביסמוט אבל הם הגיעו מטעם אישי ולא מטעם הממשלה. זה צרם מאוד לכל מי שהיה בלוויה וכמעט כל הכפר היה בלוויה ביום החג שבמקום לחגוג קברנו את בן הכפר. גם כאיש ציבור וגם כאלוף משנה לא נכחתי באף הלוויה של חלל צה"ל שלא הגיע נציג ממשלה, או שזאת התעלמות או שהם עסוקים בדברים אחרים.

אנחנו מדברים כבר 75 שנה שהעדה הדרוזית נלחמת כתף אל כתף למען קיום המדינה ושמירה על ביטחונה, אני אישית עשיתי המון לביטחון המדינה ושלשת בניי משרתים עד היום בצבא. את הצל"שים שלי קיבלתי מהרמטכ"לים ועליהם אני לא יכול לספר. אנחנו עדה שמגויסת בשירות חובה ולא בהתנדבות וכל הבנים שלו משרתים והבנות הולכות לשירות לאומי, בית ג'אן שכלה לאורך השנים מטובי בנינו ואבותינו שקבורים בבית עלמין צבאי עוד משנת 52 שהחלל הראשון שנפל וקבור בו הסבא של ויסם במלחמה הזאת נפלו לנו בעדה 9 מטובי בנינו וכמעט 69 לוחמים מבית ג'אן לאורך השנים".

אם ראש הממשלה היה שומע אותך מה היית אומר לו?

פגשתי אותו ביום חמישי שעבר ושם הפגישה הייתה בדרישה שלא יהפכו אותנו לקבצנים. אנחנו עדה שתומכת ותמשיך לתמוך, עדה בלי תקציבים ולא רק זה שלא קיבלנו אישור תקציבי אנחנו במגזר הבנים שלנו בונים על אדמות פרטיות שלהם, תוכניות מתאר לא הורחבו עשרות שנים ואני אומר לראש הממשלה צפיתי למשהו אחר. הגיע הזמן שהוא יקבל החלטה וינחה שמגיע לנו שיווין זכויות כמו שאנחנו שותפים בחובות".

חוק הלאום? חוק מזעזע, הוא הוציא אותנו ממעגל השוויון ולא וכנים להחליף פסקה אחת שתיתן לנו להיות שותפים בזכויות. ההרגשה שהוציאו אותנו מהמעגל ומתייחסים אלינו במשרדי הממשלה ובראשם ראש הממשלה כשכירי חרב. בכוח מנסים להכניס אותנו למעגל של שכירי חרב ואני מתבייש להזכיר את זה כי אני עד עכשיו מאז שנכנסתי לתפקיד זה מה שאני מרגיש, שהמדינה נטשה אותנו ונתניהו לא מקבל עליו אחריות להחליט שאנחנו שווים בזכויות".

קרא עוד:

וביום שאחרי הלוויה הגיע לבית ג'אן יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, לביקור תנחומים כשאליו התלווה ח"כ לשעבר מופיד מרעי.

גנץ אמר לנוכחים: "לווסים הייתה בחירה. הוא יכול לא להיות שם – והוא אמר אני לא משאיר את החיילים שלי לבד. אתם צריכים להיות גאים בו. לנו כמדינה יש חובה להחזיר באותו מטבע של נאמנות. באתי כדי לנחם אתכם ואני מקווה שיהיה לכם את הכוח להיות אחד עם השני ואחד בשביל השני, כמו שווסים היה שם בשביל החיילים שלו".