257 ימים של מלחמה | נסראללה נאם, הרמטכ"ל ביקר בצפון, צה"ל תקף בדרום לבנון

ישראל במלחמה | 19.06.24

עדכונים שוטפים

20:05 | שר הביטחון יואב גלנט הגיע הערב להערכת מצב במפקדת פיקוד הצפון בצפת עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא, מפקד הגיס המטכ"לי האלוף דוד זיני וקציני המטה בפיקוד הצפון. השר גלנט העניק דגש מיוחד לשיפור ההתמודדות עם איום הכטב"מים ולהמשך סיכול בכירי חיזבאללה, ואמר לקצינים כי יש לקיים מוכנות מלאה לכל האפשרויות: "אנחנו משלימים את המוכנות היבשתית, האווירית, מחזקים את מערכי המודיעין ונערכים לכל אפשרות. צריך לזכור את המצב הבסיסי – שחיזבאללה פתח נגדנו במלחמה, בשמיני באוקטובר, יום אחרי חמאס, ומאז הוא לא עצר אותה. יש לנו חובה לשנות את המצב בצפון ולהחזיר את האזרחים בביטחון לביתם ואנחנו נמצא את הדרך על מנת לעשות את הפעולה הזאת, כי כשאני מסתכל אל האזרחים ואני פוגש אותם, גם את הנציגים שלהם וגם את האנשים, יש להם ציפייה ואני חושב שהיא מוצדקת ואנחנו נצטרך ליישם אותה".
הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי: "אנחנו יודעים יום-יום, שבוע-שבוע שלשמור את הרמה הגבוהה הזו, ואת התוצאות האלה לאורך זמן, זה לא פשוט ועושים את זה בהצלחה רבה מאוד. אנחנו זוכרים כל הזמן – המשימה זה להחזיר את התושבים ליישובים, לבתים, גם בביטחון וגם ביציבות למשך זמן ארוך. פיקוד הצפון על כלל הכוחות עושה לילות כימים כדי לעמוד במשימה הזו, לעמוד בה בצורה טובה. אנחנו מאוד נחושים, מוכנים היום, ברמת מוכנות מאוד גבוהה, ומכאן לקבל את ההחלטות הנכונות. אנחנו יודעים שבסופו של דבר – הגנה חזקה, התקפה מאוד איכותית, החזרה של התושבים, וצה"ל ביחד עם התושבים יבנה כאן גם אחר כך קדימה בצורה שהיא תהיה יותר טובה ממה שהיה גם לפני. זו החובה שלנו, ואני חושב שפיקוד הצפון, עם כל הכוחות שעושים איתו ביחד, במשימה הזו יעמוד בצורה טובה מאוד".

19:20 | דובר צה"ל: מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום עמדת שיגור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון, לצד מבנה צבאי ותשתית טרור של הארגון במרחבים אל עדייסא ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי בחמישה מרחבים בדרום לבנון.

18:40 | הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר היום (ד') בסוללות הגנה אווירית בגבול הצפון. במסגרת הביקור קיים סיור ושיח עם לוחמי ולוחמות ההגנה האווירית, בהשתתפות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן ומפקדי גדודי ׳כיפת ברזל׳: "אנחנו מעל שמונה חודשים במלחמה ארוכה, ואתם מעל שמונה חודשים בהגנה שהיא הגנה מורכבת. ההגנה הזו נותנת הרבה מאוד ביטחון לאזרחים ולצה"ל, אבל אנחנו לא מסתפקים בזה, יש לנו עוד כוחות רבים בצה"ל שעוסקים בהתקפה על חיזבאללה. וגם היום הרגנו לו כבר כמה פעילים, ואתמול חיזבאללה הוציא סרטון עם יכולת שאנחנו מכירים אותה ואנחנו מכינים ובונים פתרונות להתמודד עם יכולות כאלה ועם יכולות אחרות שבבוא העת תפגשו גם את המימוש שלהם בזמן הצורך. אנחנו כמובן מחזיקים אצלנו יכולות לאין שיעור יותר חזקות, שאני חושב שהאויב יודע רק מקצת מהיכולות שאנחנו מחזיקים, ויפגוש אותם כשצריך בזמן הנכון. ותראו המבחן שלנו הוא לראות שאנחנו היום מגנים, מחר מנצחים, מחרתיים מחזירים את התושבים חזרה למציאות הרבה יותר בטוחה, ואחר כך גם איתם בונים ומשקמים ועושים את האזור היפה הזה ליותר חזק ממה שהוא היה לפני המלחמה".

16:05 | אזעקות הופעלו ביישוב שלומי, פיצוץ נשמע במרחב

15:30 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב צור ותשתית טרור של הארגון במרחב אל-חיאם שבדרום לבנון. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה הבוקר מטרה אווירית חשודה במרחב האווירי של שטח לבנון, המטרה לא חצתה לעבר שטח מדינת ישראל, לא הופעלו התרעות על פי מדיניות. בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה האחרונה במרחב קריית שמונה, זוהו כ-15 שיגורים משטח לבנון לעבר המרחב, חלקם יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית, אין נפגעים. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

14:40 | לוחמי האש ממחוז צפון מטפלים במספר אירועי שריפה כתוצאה מנפילות במרחב העיר קריית שמונה

14:37 | המשטרה מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי אמל"ח בסביבת העיר קרית שמונה ללא דיווח על נפגעים בשלב זה, נזק נגרם לרכוש. שוטרים וחבלני המשטרה של המחוז הצפוני מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור

14:30 | אזעקה נוספת הופעלה בקריית שנמונה ומרגליות

14:05 | אזעקה כעת בכפר גלעדי, משגב עם, קריית שמונה ותל חי

13:57 | אזעקה כעת בקריית שמונה, תל חי ומרגליות

12:45 | ח"כ צביקה פוגל: "עוצמה יהודית תתנגד להסכם עם חיזבאללה, יש לדחות את שנת הלימודים"

10:35 | חוליות מחבלים ותשתיות טרור: צה"ל ממשיך לתקוף בשטח לבנון. במהלך הלילה זוהו מספר מחבלי חיזבאללה נכנסים למבנה צבאי במרחב יארון המשמש כמחסן אמל"ח. זמן קצר לאחר מכן כלי טיס של חיל האוויר תקף את המבנה ובו החולייה. במקביל, הותקפה תשתית טרור של הארגון במרחב ברעשית. בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ שהופעלה בשעה 7:34, כטב"ם חצה משטח לבנון לאזור צפון הארץ ונפל במרחב מטולה, אין נפגעים. בהמשך להתרעה שהופעלה בשעה 7:58, לא זוהתה חצייה לשטח הארץ והאירוע הסתיים. מוקדם יותר היום, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה סמוך לשדה אליעזר. הופעלה התרעה במרחב על פי מדיניות.

09:30 | אזעקות כעת ביישובים בצפת ושלומי

07:58 | חשד לכלי טיס עוין: בית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה, תל חי

07:35 | חשד לכלי טיס עוין: בית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה, תל חי

אתמול | מספר נפילות בשטח פתוח ליד בית הלל. אין נפגעים ולא דווח על נזק. חיזבאללה לקח אחריות על 7 אירועים בינהם כלי טיס שיורט מעל נהריה. מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, וראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוקי אישרו ותוקפו תוכניות אופרטיביות להתקפה בלבנון והתקבלו החלטות על המשך האצת המוכנות של הכוחות בשטח.