ח"כ פוגל: "נתנגד לעסקה עם חיזבאללה, צריך להודיע על דחיית שנת הלימודים"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 19.06.24


הלחימה בצפון התחדשה אחרי יומיים של שקט יחסי כשחיזבאללה חזר לשגר טילים וכלי טיס לעבר שטח ישראל. בימים האחרונים נכח באזור עמוס הוכשטיין שליח מיוחד של ארה"ב בניסיון להשיג הסכם שיוביל להפסקת אש ולמנוע מלחמה כוללת. מנגד, ראשי רשויות וחברי כנסת דורשים מהממשלה לסיים את לחימה בצפון כדי לאפשר לתלמידים ולתושבים לשוב לבתיהם עד ה-01.09 כדי שהילדים יוכלו לפתוח את שנת הלימודים ביישובים.

אלא שיש שבממשלה יש מי שהודיעו שבכוונתם להתנגד להסכם מחודש מול חיזבאללה ודורשים הכרעה צבאית, ביניהם חברי סיעת "עוצמה יהודית" של איתמר בן גביר. יו״ר הוועדה לביטחון לאומי חה״כ צביקה פוגל, "עוצמה יהודית" התייחס: "תסכול זה לא תוכנית עבודה, ואני חי את המציאות הישראלית הלא נוחה כבר הרבה מאוד שנים. הייתי שנים בצבא ואני יודע בדיוק מה היכולות של הצבא ולאן הבאנו את הצבא שלנו. כולנו היינו חלק מהעניין ראינו בעיני רוחנו צבא קטן וחזק, חיל אוויר חזק ו-8200 מצוין וכל מיני יחידות מסוימות ואף אחד לא התכונן כמו שצריך ל-07.10 ומי חושב שאפשר לשנות את המציאות הזאת אפשר היה לשנות מה-07.10 עד היום חי באשליה".

על הדרישה להחזיר את השקט לצפון כדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים אמר: "הדרך היחידה לחזור ב-01.09 ללימודים היא על ידי הסכם עם חיזבאללה, אני לא אתן לזה את ידי. מבחינתי נדחה את שנת הלימודים וגם הנכדים שלי יסבלו אבל את האירוע הזה אנחנו נסיים כשהחיזבאללה מפורק מיכולותיו ולא יקום עלינו עדו 07.10 נוסף. אנחנו לא יכולים להמשיך לחיות במציאות שהיא כל הזמן תחת איום, ניקח אחריות על גורלנו גם אם המחיר כואב אבל הוא יהיה הרבה יותר כואב אם לא נעשה".

כלומר, המפלגה תצביע נגד הסכם

"עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר לא תיתן את ידה להסכם 1701 בשום פנים ואופן, מה שייגמר בצפון ייגמר בהכרעה מאוד ברורה שיאפשר לנו להמשיך להגיד את ילדנו כמו שצריך כמו שהיא מתקיימת היום בין גדרה לחדרה".

על הטחת האשמות של המפכ"ל בשר בן גביר אמר: "אני מבטיח שאת מה שיש לי להגיד על קובי שבתאי בסיום תפקידו אגיד ועדת החקירה של מירון אמרה חלק מהדברים אבל בוא נשפוט את ההישגים, קח את התקופה לפני שבן גביר היה שר ואחריה. אני לא חושב שנכון לשפוט את זה במספר הנרצחים בחברה הערבית כי אם יבדקו כמה נשק נכנס בשלוש השנים האחרונות אז ברור נכנסים כלי נשק יש אנשים שנרצחים וכשיבדקו כמה נעצרו יבינו כמה פעל המשרד תחת בן גביר".

עוד התייחס ח"כ לדיון שהתקיים אתמול בעליון שעסק ב"חוק בן גביר": "זה רמאות כי איתמר לא מתערב באף חקירה, הוא קובע סדר עדיפויות ומדיניות וזאת חובתו. לא יכולים להגיד שהוא אחראי ולא יתנו לו לקבוע מדיניות וכשאין מי שייתן הוראות הוא יקבע מדיניות. אני רוצה שר שלא רק נושא באחריות אלא גם קובע מדיניות. נוער גבעות עוצרים מנהלית אבל ראש ארגון טרור לא ניתן לעצור מנהלית".