דני מירן: "אני לא יכול להתאכזב כי אין לי ציפיות, אנחנו מרגישים כאויבי הממשלה, אני גם שמאלן אז אני גם בוגד"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 25.06.24


הסערה סביב הזיגזג בהצהרות האחרונות של ראש הממשלה נתניהו בעניין עסקת שבויים גורמת לזעם בקרב בני משפחות החטופים.

כזכור, הסערה פרצה לאחר שבראיון שהעניק נתניהו בערוץ 14 הצהיר כי הוא מוכן לחתום על עסקה חלקית עם חמאס, ולמעשה חזר בו מפרטי העסקה שזכתה לכינוי "עסקת נתניהו" שהוצגה על ידי הנשיא ג'ו ביידן. אלא שאתמול מעל בימת הכנסת נתניהו שוב עשה סיבוב פרסה והביע שוב מחויבות להצעה "שהנשיא ביידן בירך עליה".

דני מירן אביו של עמרי שחטוף בעזה שוחח היום עם ירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" והאשים את נתניהו בשינוי עמדות: "חשבתי שזה ייגמר תוך שבועיים והבן שלי יחזור ותראה לאן הגענו ולא רק מבחינת הימים לאן הגענו אלא גם מבחינת הרגשות הלב הכואב והעליות המורדות שמנהיגות הזאת גורמת לנו. העסקה הזאת זאת עסקה שנתניהו הציע ואנחנו אימצנו אותה משפחות תלו תקוות, אין לך מושג כמה. זאת הצעה שלו וחשבנו שנתקדם איתה ופתאום הוא הופיע בערוץ 14 עם ההודעה הזאת, הוא מטלטל אותנו למעלה ולמטה והמשפחות מאבדות כל אמון בהכל. אני מאמין שהוא רוצה להחזיר את החטופים אבל באיזה מתווה הוא דבק?

יכול להיות שהקונסטלציה הפוליטית מונעת ממנו להקדם בעסקה?

"אני לא נכנס לראש שלו אבל אני מאמין שהוא מושפע מסמוטריץ' ובן גביר ולא משנה מה מחליטים בקבינט ברגע שזה לא מקובל עליהם הוא משנה את דעתו.

נפגשת עם נתניהו?

כן פעם אחת, הבן אדם מבטיח לנו שהוא יביא את היקירים שלנו חזרה לארץ ויעשה הכל אבל אני אובן בכל היער של ההבטחות וההצעות. מה לא היה כבר אבל הילדים שלא פה. אני לא יכול להתאכזב כי אין לי ציפיות מהעסקות שישנם. יש לי ציפייה שהבן שלי יעמוד מולי ואחבק אותו רק אז אאמין שהייתה עסקה אחרת אני כבר לא מאמין לכלום, איבדתי אמון".

אנחנו מצפים שעם ימשיך לחזק אותנו כי העוצמות מגיעות מהעם, שאוהב ומחבק שמגיע לכיכר וכל מוצאי שבת לעצרות. בכנסת אצל חברי הכנסת אנחנו לא רואים את האהבה והאכפתיות הזאת. ישבתי בוועדה בכנסת מימני ישב חבר כנסת מהליכוד והוא מפנה אליי את הגב ולא אומר שלום כי אני שייך למשפחות, אנחנו מרגישים כאויבי הממשלה, אני גם שמאלן אז אני גם בוגד. שלושת ילדי היו בצבא אני לחמתי ונפצעתי בצבא ואנחנו נחשב שמאלן ובוגד ולא אכפת להם מה בחרתי. אני כבר לא יודע מה לחשוב בעניין המדינה".

על הסרטון שפורסם ב-3.5 שבו תועד עמרי בשבי חמאס: "זה היה סרטון מרגש עד השמיים, קיבלתי הוכחה שהבן שלי בחיים. אין מידע נוסף מאז ואני מאמין שאם היה מידע היו מעבירים לי, אבל שיביאו לי את הילד".