בן שלמה: "לקחנו את זה קשה כי יש לנו אחריות לאירוע הזה"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 25.06.24

במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה נמשך הטיפול בדודי לב, חבר כיתת הכוננות במטולה שנפגע ביום שבת בלילה מירי נ"ט בזמן שליווה משפחה לאסוף חפצים מביתה שספג פגיעה ישירה.

המשפחה לא נפגעה והיום שוחח אב המשפחה, איתי בן שלמה עם ירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" וסיפר על הרגעים הדרמטיים: "קודם כל אני רוצה לפתוח באיחולי החלה לדודי לב שפצוע קשה בעקבות האירוע, אנחנו לקחנו את זה קשה כי יש לנו אחריות לאירוע הזה. הוא ליווה אותנו הביתה והאירוע הזה קרה ובמחשבה שנייה זה אולי היה משהו שלא היה צריך לקרות. עלינו ביום ראשון בערב במטרה להגיע הביתה שהוא פרוץ לגמרי כתוצאה מהפגיעה של הטילים ורצינו לקחת דברים ממנו שהם יקרי סנטימנטלי"

איך אתם מקבלים את הבשורה שהבית שלכם נפגע?

"יש הודעה קבועה שדוד אזולאי מוציא כל פעם שיש ירי טילים ואחריה הוא התקשר אליי והיה לי ברור שהוא מתקשר כי הוא רוצה לבשר לי שהבית שלי נפגע. הוא הודיע שהייתה גם שריפה ולקח זמן לכבות אותה. אחרי האירוע קיבלנו ממנו סרטונים של הנזק שנוצר כתוצאה מהפגיעה והנזק שהוא ספג היה קשה יחסית".

כשאתם מגיעים היה משהו לקחת או שהכל נהרס?

"לפני שיצאנו השארנו את הציוד מרוכז בממ"ד בקומה הראשונה וזה מקום שהיה יחסית מוגן. כשעזבנו באוקטובר מהבית עם טרולי בלבד כי לא הבנו את גודל האירוע, הגענו מאז כמה פעמים הביתה כדי לקחת ציוד וזאת הייתה הפעם הראשונה שעלינו עם ליווי".

ספר על האירוע

"צוות הליווי מכיתת הכוננות נסע בערך כמטר לפנינו ואז פגע טיל, לא הבנו מה קרה כי ראינו הבזק ובום מאוד חזק והיה הדף שפגע במכונית. זה אירוע מלחיץ מאוד, לא לגמרי הבנו מה קרה כי נכנסנו להלם, יצאנו מהמכונית ונשכבנו בתעלה בצד הכביש. הבן שלי יצא לעזור ולטפל, גם דוד הגיע למקום והם חילצו את הפצועים שצעקו לעזרה. כוחות ההצלה הגיעו למקום ופינו את הפצועים ואנחנו סובבנו את הרכב ועזבנו את המקום, זאת הייתה הפעם הראשונה שאני הרגשתי את הסכנה".

אירוע כזה שאתם חווים מעורר מחשבות לגבי חזרה ליישוב?

"המחשבות קיימות, הבן הקטן שלנו בצבא והגדולים לא גרים באזור. אני מבין את המשפחות שיש להם ילדים קטנים וזה חשש מאוד גדול, אנחנו מבחינתנו רוצים לחזור, לא רוצים לוותר. אסור שנסראללה ינצח אותנו".