265 ימים של מלחמה | חייל צה"ל נפל בג'נין, מבקר המדינה מתריע: "ישראל לא ערוכה לפינוי בצפון, הערב: מטח כבד ליישובי הצפון"

ישראל במלחמה | 27.06.24

עדכונים שוטפים

23:00 | מרכז הרפואי זיו: סמוך לשעה 22:40 הובאו למלר"ד בזיו 4 פצועים קל, כתוצאה משריפה שפרצה מהמטח האחרון לביריה. משפחה של זוג הורים וילדיהם הקטנים, שהגיעו עצמאית למרכז הרפואי. כולם בהכרה מלאה ובמצב יציב, נפגעו קל משאיפת עשן.

21:15 | דובר צה"ל: מוקדם יותר היום, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב רמיה. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר חיסל שני פעילים המשויכים לארגון, שזוהו במרחב א-טירי שבדרום לבנון. בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה האחרונה על ירי טילים ורקטות בצפון הארץ, זוהו כ-35 שיגורים שחצו מלבנון, לוחמי ההגנה האווירית יירטו את רובם בהצלחה, אין נפגעים.

20:12 | המשטרה מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי אמל"ח בסביבת העיר צפת ללא דיווח על נפגעים בשלב זה, נזק נגרם לרכוש ושריפות פרצו במספר זירות. שוטרים וחבלני המשטרה של המחוז הצפוני מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

20:07 | פגיעה ישירה בבית ביישוב במועצה האזורית מרום הגליל, במקום נזק רב, אין נפגעים

20:02 | המטח לצפת: לוחמי האש ממחוז צפון בדרכם ל-2 מוקדי נפילות במרחב פתוח סמוך לצפת וליער ביריה

19:54 | דוברות עיריית צפת: בהמשך לאזעקות שנשמעו בצפת. נמשכות סריקות במרחב. בשלב הזה לא דווח על נפגעים. התקבלו קריאות על הפסקות חשמל. העניין נמצא בבדיקה מול חברת החשמל.

19:50 | דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות שנשמעו בגליל העליון. בשלב זה צוותי מד"א יצאו לסרוק זירות בהם התקבלו דיווחים. כמו כן צוותי מד"א יצאו להעניק סיוע רפואי לאישה שנחבלה בדרכה למרחב המוגן ולנפגע חרדה.

19:44 | מטח כבד שוגר ליישובים ביריה, צפת, ריחאנייה, דלתון, עלמה, כרם בן זימרה, קדיתא, עמוקה, חצור הגלילית, ראש פינה ואביבים

18:15 | צה"ל חיסל פעיל שיגור כטב"ם מהיחידה האווירית של חיזבאללה; הותקפו יעדי טרור של חיזבאללה בלבנון. מוקדם יותר היום כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב סחמר וחיסל פעיל שיגור כטב"ם מהיחידה האווירית של חיזבאללה אשר ביצע שיגורים לשטח הארץ. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים חולא ועיתרון. במקביל, כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי למרחבים ואדי חמול והאזור הסמוך לא-נקורה. אמש הותקפו תשתיות טרור של הארגון במרחבים אל עדייסא ואל-חיאם. מוקדם יותר היום זוהו שני כטב״מים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב ראש הנקרה, אין נפגעים.

18:00 | נערכים למלחמה: פרופ' מסעד ברהום שיגר אגרת לעובדים, בה ציין כי יש לשמור על רמת מוכנות גבוהה במיוחד. באגרת הדגיש פרופ' ברהום, כי "המרכז הרפואי צבר מלאי רב בכלל המישורים, כדי להיות ערוכים לפעולה במתכונת 'אי בודד' למשך כמה ימים. אנו נערכים לכך שהמציאות האזרחית סביבנו תשתנה, וממנה תושפע גם יכולת העובדים לשמור על רצף משמרות סדור", הוסיף והדגיש, כי "זמינות, נגישות ומיידיות הם עקרונות המוכרים לכולם מזה זמן, אולם חשיבותם בעת הזו קריטית יותר".

כמו כן הורה מנהל המרכז הרפואי לצוותים לאפשר מעתה חופשות והיעדרויות בהיקף שלא יעלה על 33% בכל המחלקות והיחידות. "אני מודה על איתנותכם והיכולת המתמשכת לפעול בתנאים מורכבים, וסומך עליכם שתהיו כאן כולכם במיטבכם, בעת ובמקום שנידרש לכם, והלוואי שלא נידרש. כתבתי לעובדים, שעלולה להיפתח מלחמה ללא התרעה, וחשוב שנהיה מוכנים. במקרה של מתקפת טילים בגליל, אנו מצפים לתרחיש של אלפי טילים ביום, שיהיה גרוע בהרבה ממה שהיה כאן במלחמת לבנון השנייה. בתרחיש כזה, עלולה להיות פגיעה בצירי הדרכים, ולפחות בימים הראשונים, אנו עלולים לפעול כ'אי בודד'. לכן, אנו ממשיכים להיערך לכל התרחישים".

17:00 | המבקר אנגלמן מתריע: שרי הביטחון והפנים מתווכחים – וישראל לא ערוכה כנדרש לפינוי אוכלוסייה במקרה של מלחמה בצפון. מבקר המדינה פנה לראש הממשלה בבקשה לעשות סדר: אין מקום למצב של היעדר הסכמות אשר נמשך זמן כה רב, נדרשת פעולה ממשלתית אחודה וסדורה

15:15 | אזעקה על חשד לכלי טיס עוין הופעלה ביישובים אכזיב, בצת, לימן, מצובה ראש הנקרה ושלומי

11:20 | קצין צה"ל נהרג ועוד 16 חיילים נפצעו בג'נין. התקרית הקשה אירעה הלילה אז רכב צהלי ממוגן עלה על מטען שהוטמן בציר הנסיעה. ברכב שנפגע היה סרן אלון סאקאג'וי מחטיבת כפיר שנהרג בתקרית, בנוסף נפצעו 16 חיילים.

אתמול | הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר בתרגיל החטיבתי של חטיבת המילואים 55 בגבול הצפון, עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד המרכז הלאומי לאימונים ביבשה, תת-אלוף קובי הלר, מפקד חטיבה 55, אלוף-משנה עודד זימן ומפקדים נוספים. בנוסף, ביקר הרמטכ״ל בחטיבת המילואים 228 וקיים הערכת מצב גזרתית ושיח עם מפקדי החטיבה.