אברי ברנס: "הילדים לא יהיו לבד, הנוכחות של ההורים נוכחת בהתמודדות שלהם. הם בנויים על עמודי תווך שרק הורים כמו נועה וניר יכלו לבנות"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 11.07.24


אלפים ליוו אתמול את בני הזוג ברנס, נועה וניר למנוחות בבית העלמין בנתניה. בני הזוג נהרגו מפגיעה ישירה בסמוך לאורטל במטח שנורה לעבר רמת הגולן. אברי ברנס, בן הדוד של ניר סיפר היום לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו": "זה כאב בלתי נתפס של המשפחה הקרובה והמורחבת, שבט ברנס שלח זרועות לכל המדינה והם היו הזרוע שלנו בגולן. הם חיזקו את הקשר של כל המשפחה עם הצפון והגולן, לכל אחד מאיתנו בגינה יש עץ שקיבלנו מניר ובכל פעם שהיינו בצפון חזרנו עם פירות הביתה".

"ניר היה איש ערכי, הוא לא גדל בקיבוץ הוא בחר בזה. זה התחיל כניסיון והפך מהר מאוד להחלטה שהוגדרה על ידם "כמהלך חייהם". הם אהבו את הצפון וראיתי את ניצוץ בעיניים כל פעם שהיינו אצלם בצפון. המדינה איבדה מנוע מכולל של המדינה עם כל פאתיה. במהלך השבעה פתאום נפלו לי האסימונים שיש לנו הרבה מאוד חברים משותפים שלא ידענו על הקשר המשותף הזה. מעגלי הקשר שהיו לו ולנועה מכל הכיוונים הם אין סופיים. האלפים שיצאו עם הדגלים הראו לנו שזה אירוע אבל לאומי ולא משהו פרטי שלנו".

צילום: באדיבות המשפחה

בני הזוג הניחו אחריהם שלושה ילדים, מתן שירה ועידו. במהלך הלוויה ספד מתן להוריו ואמר: "לא מאמין שאני צריך לקבור את ההורים שלי. הם היו המתנה הכי גדולה של החיים שלי, אנחנו המשפחה הכי מאוחדת ושמחה שיש. אבא שלי היה בנאדם כל כך טוב, דואג לכולם, איזה גבר – דמות להערצה. אימא שלי, אני לא מתבייש להגיד שאני ילד של אימא. כמה שרבנו, אמרת תמיד שזה כי אנחנו דומים כל כך. לאחים שלי – אני אתכם לנצח. לא משנה מה".

אברי ברנס: "הילדים לא יהיו לבד, הנוכחות של ההורים שלהם שגידלו אותם לתפארת נוכחת בהתמודדות שלהם היום. הם בנויים על עמודי תווך שרק הורים כמו נועה וניר יכולים לבנות. הם ילדים מיוחדים שפמפמו להם את הטבע והשמחה כערכים עליונים והם חזקים יותר מהממוצע הם ילדים טובים. עידו חגג לא מזמן בר מצווה והוא חווה אבל כשסבא שלו הלך לעולמו ואימו של ניר איבדה בפחות משנה שניים מהיקרים לליבה בצורה לא טבעית וזה לא נתפס. הלב של כולנו איתם".

צילום: כיבוי אש

ברנס התייחס גם לתחקיר שהעלה כי הכביש בו נסעו נועה וניר הוגדר ככביש באזור פתוח ולכן לא הופעלה אזעקה ולא שוגר מיירט. גם לעובדה שלמרות שכמה שעות קודם לכן בוצע חיסול בלבנון ותושבי הגולן לא קיבלו הנחיות מיוחדות למרות ההערכה שחיזבאללה יגיב: "אף אחד מאיתנו לא עשה חישובים של חיסול ותגובה, גם המשפחה הקרובה שראתה את התמונות של הרכב השרוף ניסתה להאמין שהיא טועה ולא רואה טוב, אבל הנורא מכל היכה בנו כשהגיעה הבשורה. דיברתי עם ניר הרבה מאז ה-07.10 אמרתי לו לשמור על עצמו והוא שלח תמונות מכיתת הכוננות. אני מתייחס לציווי שהוא הוריש לכולנו – אנחנו לא ניתן לאויב את המתנה לשבור אותנו. יש לזה מהות אדירה וזה המפעל הציוני שקיבל מכה אנושה שזוג כזה עוזב אותנו אבל המפעל הציוני יותר גדול והוא ימשיך ויפרח והמסר לאובים שעוד נעלה לגולן".