בהלת האמבה: יותר כ-200 ילדים ומבוגרים הגיעו לבתי החולים בצפון להיבדק

קול רגע
חדר חדשות | 25.07.24

  • עדכון לשעה 18:00 מבתי החולים:

המרכז הרפואי "זיו" בצפת מעדכנים כי מאתמול בערב, בנוסף לילד בן ה-10 ממחניים, שמצבו ממשיך להיות קשה, פנו למחלקה לרפואה דחופה 52 ילדים ו-13 מבוגרים, הסובלים מתסמינים שונים לאחר ששהו בחוף גיא. מתוכם: 2 ילדים אושפזו במחלקת ילדים להמשך בדיקות ומעקב, וכן אישה נוספת הושארה לאשפוז להמשך בירור. 6 ילדים ו-8 מבוגרים נמצאים במיון בשלב בדיקות ראשוניות. כל שאר הפונים נבדקו ושוחררו, כולל אחיו של הילד בן ה-10 אשר שהה עמו בחוף גיא.

למרכז רפואי צפון הגיעו מאתמול 70 מטופלים, 45 מתוכם ילדים. עד כה לא אובחנו מקרים חדשים.

ביה"ח רמב"ם: בבית החולים רות לילדים ברמב"ם 29 ילדים לאחר שהות בחוף גיא, עם תלונות שונות של חום, מרגישים לא טוב, כולם נבדקו וכולם שוחררו לבתיהם לאחר שנשלל חשד לאמבה..10 מבוגרים שהגיעו להיבדק שוחררו גם הם

הבוקר עדכן המרכז הרפואי "זיו" בצפת כי מצבו של הילד בן ה-10 אשר נדבק במחלת האמבה הנדירה, ממשיך להיות קשה. הוא מורדם ומונשם. הצוות הרפואי במחלקת ילדים, ממשיך להעניק לו את הטיפול המיטבי וכולנו כאן בתפילה להחלמתו. משרד הבריאות שלח בדיקות של דגימות מים מהפארק למעבדות.

נזכיר כי אתמול פרסם משרד הבריאות כי ככל ואדם שהיה בפארק המים וחווה אחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום, כאבי ראש, טשטוש ראייה או הקאות להגיע לבדיקה רפואית במלר״ד (חדר מיון) בבית החולים הקרוב למגוריו.

בעקבות ההודעה התפנו כ-100 בני אדם לבתי החולים בצפון. למרכז הרפואי זיו הגיעו במהלך הלילה 19 ילדים עם תסמינים קלים. מתוכם אושפזו 5 ילדים להמשך בדיקות ומעקב. בנוסף הגיעו 5 מבוגרים ולאחר שעברו בדיקות, כולם שוחררו.

הגיעו למרכז הרפואי צפון כארבעים מטופלים, 36 שוחררו הביתה וארבעה ילדים אושפזו להמשך בדיקות והשגחה. לא אובחנו מקרים חדשים.

לרמב"ם הגיעו גבר צעיר שהיה בחוף גיא, התלונן שחש לא טוב, אין אימות או חשד בשלב זה לקשר לאמבה. למיון ילדים ברמב"ם הגיעו אתמול בשעות הערב שמונה ילדים ששהו בחוף גיא, חלקם התלוננו על חום, חלקם חשו לא טוב. כולם נבדקו ושוחררו ללא חשד לאמבה הנ"ל.

קרא עוד

למרכז הרפואי העמק פונו 20 מבוגרים וילדים בשל חשש שנדבקו, לאחר ששהו בימים האחרונים בכנרת. לדברי ד"ר ביביאנה חזן, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי העמק, כל הפונים שהגיעו הם בריאים וללא סימפטומים, הם נבדקו ושוחררו. ד"ר חזן מחדדת, כי בהתאם להנחיית משרד הבריאות, יש לפנות לבדיקה במידה שמופיעים תסמינים של דלקת קרום מוח כגון כאב ראש עם הקאות, טשטוש ראיה וקישיון עורף

למרכז הרפואי לגליל בנהריה הגיעו אמש 12 ילדים בטווח הגילים 16-6, הסובלים מתסמינים שונים, לאחר ששהו בכנרת. כל הילדים נבדקו במיון ילדים ושוחררו לאחר שנשלל החשד הראשוני.

נציין כי ממשרד הבריאות מציין כי כל אדם שהיה במים בפארק חוף גיא, בשבועות האחרונים וסובל מאחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום, כאבי ראש, טשטוש ראייה או הקאות, מומלץ כי ייבדק בחדר המיון בבית החולים הקרוב למגוריו, כל מי שאין לו תסמינים אלה, לא נדרש לבדיקה, גם אם היה בפארק.