ראש עיריית צפת: "מי שיכול לצאת מהעיר לסוף שבוע שיעשה את זה ונראה לאן הדברים הולכים"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 01.08.24


דריכות גבוהה מאוד בצפון לאחר החיסולים השבוע של פואד שוכור בבירות ואיסמעיל הנייה בטהראן. כחלק מההיערכות לקראת תגובה אפשרית של חיזבאללה ואיראן הוגבלו היום שינועים של חומרים מסוכנים במספר מפעלים בצפון.

ראש עיריית צפת, יוסי קקון התייחס למתיחות הגבוהה והמליץ לתושבים שיכולים לעזוב את הצפון לעשות כך: "צפת מעבר לאתרים האסטרטגיים שלה היא סמל לחיזבאללה ולפי הייחוס הזה אנחנו כנראה נחטוף יותר מכולם ואנחנו במוכנות. גם אם יהיו שיגורים רחוקים יותר זה לא מוריד ההיערכות שלנו מה גם שאנחנו יודעים שביכולות של חיזבאללה הוא יכול להשיג את חיפה וצפת בו זמנית ואנחנו בשיא שלנו של ההיערכות. אני לא מקנא בהתלבטויות של פיקוד העורף אבל בסוף אנחנו צריכים להבין שברגע שיתחיל פה משהו עצים ועל פי שמספרים לנו כל התקופה האחרונה אנחנו מבינים שיהיו משפחות שיצטרכו עזרה. אם זה באוכל או פינוי וחשמל ואנחנו כל היערכות שאנחנו יכולים לעשות בראש מול התושבים אנחנו עושים. כבר לפני חודש הכנו חוברת שפיזרנו בכל הבתים, אני מוציא הודעות לתושבים וכמה שהם יהיו מוכנים וערוכים יותר זה יקל עלינו".

"אנחנו הולכים בין הטיפות מצד אחד לא להלחיץ כי אנחנו מאמינים שחלק מטיפול בחירום זה לנהל שגרה אבל כן להעיר ולזעזע כי כנראה הולך להיות משהו ואנשים צריכים להיות מוכנים. שלשום הוצאתי פניה אישית לתושבים, רבע שעה לפני החיסול מבלי שידעתי שזה הולך לקרות, כדי להגיד להם להתארגן. נכון אנחנו אחרי 10 חודשים וכל פעם זה נראה שהרף עולה וזה עומד לקרות אבל עדיין כנראה שאנחנו עכשיו בנקודה שלא היינו בה עד היום".

אתה שומע מתושבים שרוצים לעזוב לקראת התגובה הצפויה?

"בהחלט, פנו אלי משפחות לשאול אותי שיש להם משפחות מחוץ לעיר והם התלבטו אם לעזוב ואני מגלה לך שאמרתי להם שכן. בסוף מדובר על סוף שבוע, על חופש גדול ומי שיכול לצאת לא ברמת ההיסטריה אלא ברמת הזהירות מי שיכול ומי שמסוגל ויש לו משפחה יכול לצאת לסוף שבוע ובוא נראה לאן הדברים הולכים. במידה ויהיה רגוע שיחזרו ביום ראשון – במידה וזה יהיה עצים ואין לאנשים ממ"ד או מקלט שיישארו מחוץ לעיר כמה ימים ויחזרו אחרי שיעבור זעם".