סערת המתנ"ס בטבריה: "אם לא נקבל את המתנ"ס נתכנס ונקבל החלטות"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 05.09.24


משבר בקואליציה של יוסי נבעה: בימים האחרונים פרץ עימות בין אנשי הרב קוק לאנשי ש"ס לאחר שסיעת "מאמינים בטבריה" של הרב קוק טוענים שנבעה לא עמד בהתחייבויותיו. הסיבה לעימות היא הקמתו של מתנ"ס חרדי ראשון בעיר מזה 60 שנה במתחם שעד לפני חודש שימש את תלמידיו של הרב קוק ועכשיו הובטח לאנשי ש"ס של אריה דרעי. בחצר הרב זועמים על כך השליטה על המבנה עברה בעצם מידיהם לאנשי ש"ס.

שמעון כהן, חבר המועצה מטעם "מאמינים לטבריה" התייחס לפרשה: "התכנסו לפני כמה ימים אצל ראש העיר לדבר על המתנ"ס, זאת הייתה הבטחת בחירות גם של ראש העיר וגם שלנו לציבור שלנו. אמרנו אם עד היום לא בנו מתנ"ס ניקח מבנה ונוכל לשפץ אותו להקצות אותו למתנ"ס. משום מה ראש העיר החליט המסיבות שלו להקצות לאנשי ש"ס מספר כיתות במבנה הזה, בא ראש העיר ואמר שהם ילמדו שם אחרי צהריים ואנחנו בבוקר אבל אי אפשר להיות תלויים בכיתות מתי שהם לומדים ובפעילויות שלהם. הובטח לנו שהמבנה הזה הולך להיות מתנ"ס חרדי לא רק לנו אלא גם לש"ס שינהל אותו הנהלה מקצועית שלא קשורה אלינו ולא אליהם. אני לא יכול להתייחס לשמועות של דברים שנאמרו ואיומים לפירוק הקואליציה אבל אנחנו דורשים שראש העיר יעמוד בהתחייבות שלו כלפינו. אם זה לא יקרה נתכנס כל חמשת החברים שלנו ונחליט מה נעשה, אנחנו לא בידיים של אף אחד. יש לנו כוח והוא היה צריך לתת לנו את כל מה שאנחנו מבקשים".

יוסי אוקנין, יו"ר ש"ס בעיר: "אני תוהה בלב כבד עם כל הדבר הזה שעכשיו מתנהל של לקחו ונתנו לנו האם זה נכון על ידי מפלגה חרדית להתנהל בצורה כזאת? האם הרב קוק מודע ואישר את זה? הם הרי תמיד מדברים בשמו אבל אני לא מאמין שהוא שם במאבקים האלה, זה לא קשור אליו. כל הנושא של מתנ"ס חרדי התחיל אצל יו"ר ש"ס הקודם והביא 5 מבנים יבילים במתחם ליד "ארליך" שהיה אמור להיות מתנ"ס אבל אז היה חילופי שלטון וזה נתקע. יומיים אחרי זה נכנסו ל-3 מבני יבילים תלמידי הרב קוק בגלל מצוקה. הבנו ציוד ל-2 הנשארים ואחרי כמה ימים השתלטו גם על ה-2 הנוספים ושוב בטענה שיש להם מצוקה. המצוקה שלנו בקריית שמואל היא נוראית, אין לאף אחד מקום. נוח להם להפיל את זה על אריה דרעי, אלה שטויות. עד היום מאז שראש העיר נבחר לא קיבלנו שום פריבילגיה לא בתפקידים, לא במעמד, לא במבנים ולא בשום דבר. יש המון דברים שלא קשור לש"ס ואריה דרעי יש בעלי אינטרס שפועלים מאחורי הקלעים".

ראש העיר יוסי נבעה התייחס לעימות הפוליטי: "האמת היא באמצע, המציאות היא שבקריית שמואל יש חוסר גדול כיתות לימוד וגנים ואנחנו צריכים להתמודד עם זה. המהלך שעשינו עם השותפות בין חמדת תורה לארליך זה שלב ראשון והולכים להיפתח בעיר עוד 12 בתי ספר – זאת התוכנית הגדולה. יחד איתם נצטרך להוציא חלק ממוסדות החינוך בקריית שמואל החוצה כי אין ברירה. לגבי המתנ"ס כן יקום מתנ"ס והכל יהיה בסדר. הקואליציה לא תתפרק ואף אחד לא ילך, הנאמנות שלי היא לתושבים ורק להם ומה שאני עושה זה למענם.