היום ה-348 למלחמה | עדכונים שוטפים

ישראל במלחמה | 18.09.24

עדכונים:

22:05 | כוחות אוגדה 146 זיהו מוקדם יותר היום מספר מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה פועלים במספר מבנים צבאיים של הארגון במרחב אל ג'יבין שבדרום לבנון. בסגירת מעגל מהאוויר, מטוסי קרב תקפו את המבנים בהם פעלו המחבלים. בנוסף, מטוסי קרב תקפו משגר ומבנים צבאיים נוספים של חיזבאללה במרחבים, חלתא, כפר כילא, אל עדייסא ושמע שבדרום לבנון. בהמשך להתרעות שהופעלו בין השעות 16:39-16:44 במרחב הגליל העליון, זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון. חלקם יורטו, זוהתה נפילה במרחב תל-חי, אין נפגעים. כוחות כיבוי פעלו לכיבוי שריפה שפרצה בעקבות הנפילה במרחב. בהמשך להתרעות שהופעלו בין השעות 16:39-16:40 על חדירת כלי טיס עוין במרחב הגליל העליון, מדובר בזיהוי שווא. בנוסף, זוהו במהלך היום כעשרה שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב החרמון ונפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. התרעות הופעלו על פי מדיניות.

19:33 | הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים היום (ד׳) הערכת מצב בפיקוד הצפון עם חברי פורום המטה הכללי, ואישר את תוכניות ההתקפה וההגנה לזירה הצפונית. מצורפים דבריו המלאים של הרמטכ״ל: ״אנחנו מאוד נחושים לייצר את התנאים הביטחוניים שמחזירים את התושבים לבתים, ליישובים, ברמת ביטחון גבוהה, ואנחנו מוכנים לעשות באמת כל מה שנדרש כדי להביא את הדברים האלה. אנחנו כמעט שנה, לאורך כל המלחמה נלחמים בעזה, שתי מטרות מרכזיות, יש עוד, פירוק החמאס והשבת החטופים הרבה הישגים ויש לנו עוד הרבה ללכת קדימה. יש לנו הרבה יכולות שעוד לא הפעלנו, עוד לא הפעלנו, ראינו פה חלק מהדברים, זה נראה לי במוכנות טובה ואנחנו מכינים את התוכניות האלה קדימה. הכלל הוא כל פעם שאנחנו עובדים בשלב מסוים שני השלבים הבאים מוכנים לצאת כבר חזק קדימה, בכל שלב המחיר בחיזבאללה צריך להיות גבוה״.

19:03 | שר הביטחון יואב גלנט, ביקר היום בבסיס רמת דוד של חיל האוויר. השר גלנט קיבל סקירה ממפקד הבסיס אלוף-משנה א׳ ומפקדי הטייסות על הפעילות המבצעית לאורך התקופה האחרונה בכל זירות המלחמה. שר הביטחון שוחח עם צוותי האוויר והקרקע, והביע את הערכתו על תרומתם המשמעותית. שר הביטחון יואב גלנט אמר: "מרכז הכובד עובר צפונה, המשמעות היא שאנחנו הולכים ומסיטים כוחות, משאבים, אנרגיה לכיוון צפון, לא שכחנו את החטופים ולא שכחנו את המשימות שלנו בדרום, זו חובה שלנו ואנחנו מבצעים אותה במקביל. הפעולה הזאת מתבצעת על ידי כל הגופים והמשימה היא משימה ברורה ופשוטה – להחזיר את תושבי הישובים בצפון לבתיהם בביטחון. אני חושב שכאשר אתם מסתכלים על תמונת המצב, צה"ל מביא הישגים מצוינים, יחד עם שב"כ, יחד עם מוסד, על כל הגופים ועל כל המסגרות והתוצאות הן תוצאות מאוד מרשימות. אנחנו יודעים את החשיבות הרבה שיש בעת הזאת לבצע את הדברים בשיתוף פעולה הדוק, זה קורה קודם כל בין כל השחקנים בתוך צה"ל יחד עם הארגונים האחרים וגם ברובד של המפקדים הבכירים ביותר. יש תיאום מלא במערכת ואחדות בקשר להשגת המטרות: ראש הממשלה, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד ושר הביטחון- כל מה שהם מייצגים, הכל בצורה משותפת מוקדש למטרה אחת – להחזיר את התושבים. אני מעריך שאנחנו בפתחה של תקופה חדשה בתוך המלחמה הזאת ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו, זה נכון לכולם, בוודאי למי שנמצא באוויר או שולט במה שנמצא באוויר מפני שהפוזיציה פה היא יותר חזקה, זה לא חמאס, זה משהו אחר וצריך להיערך לעניין הזה כמו שצריך, לקחת את זה בחשבון. אנחנו נדרש לעקביות לאורך הזמן, המלחמה הזאת דורשת תעוזה רבה, נחישות והתמדה. ותודה על כל מה שאתם עושים ומבצעים, אנחנו את המשימות שלנו בכל החזיתות הולכים להשלים ויש לכם את החובה, אבל גם את הזכות להיות שותפים למאמץ הזה, כל אחד בתפקיד שלו – בצוותי הקרקע וצוותי האוויר".

17:15 | דיווחים ראשוניים על גל שני של פיצוצים בלבנון: דיווח על מאות מכשירי קשר בלבנון שהתפוצצו בו זמנית

16:44 | אזעקות בשעה זו ביישובים כפר גלעדי, תל חי, בית הלל, קריית שמונה, מעיין ברוך, הגושרים

16:40 | אזעקות הופעלו ביישובים קריית שמונה, בית הלל, תל חי, הגושרים ומשגב עם

16:35 | בהמשך לעדכון השריפה במרחב מנות עקב שיגורים חוצים משטח לבנון, המדובר בשריפה בשטח נרחב, אין סכנה ליישובים הסמוכים. טרם הושגה שליטה באירוע.

16:08 | שריפת יער מתפתחת כתוצאה משיגורים חוצים משטח לבנון במרחב מנות: שישה צוותי כיבוי ויחידות מתנדבים בפיקודו של דוד בן שושן , פועלים בשריפת יער בשני מוקדים במרחב מנות.

15:33 | בהתאם להערכת מצב של פיקוד העורף ופיקוד הצפון תושבים השוהים בבית הלל, שאר ישוב, קריית שמונה, הגושרים, כפר יובל, דפנה, מנרה, מרגליות, משגב עם ויפתח: יש לצמצם תנועות במרחב הישוב, יש להימנע מהתקהלויות, יש לשהות בסמוך למרחבים מוגנים

15:10 | שבוע הושלמו שני תרגילים חטיבתיים למוכנות למתאר צפוני, של כוחות חטיבה 179 וחטיבה 769. הכוחות תרגלו תרחישים המדמים תמרון בשטח אויב, תרחישי פינוי פצועים משדה הקרב תחת אש, עבודת המפקדות השונות וההגנה על הגזרה הצפונית. מדברי מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין: "המשימה ברורה – נחושים לשנות את המציאות הביטחונית בהקדם האפשרי. המחויבות של המפקדים והכוחות כאן מלאה – במוכנות שיא לכל משימה לה ידרשו".

15:00 | אזעקות כעת ביישובים געתון, יחיעם, כליל, עין יעקב, יערה, עבדון, מנות, נווה זיו, גורן

12:00 | מוקדם יותר היום, לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון במרחב הימי מול חופי ראש הנקרה. לא הופעלו התרעות על פי מדיניות. בהמשך להתרעות שהופעלו בשעות 4:36-4:32 במרחב הכנרת על חדירת כלי טיס עוין, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מעיראק.
התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו מחשש לנפילת שברי יירוט. אין נפגעים. בהמשך להתרעה שהופעלה בשעה 6:12 במרחב מטולה, שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה שהתבררה כמטרת שווא, אין נפגעים. בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרחב הגליל העליון, מדובר בזיהוי שווא.

11:13 | אזעקות הופעלו ביישובים יפתח, רמות נפתלי, דישון, מלכיה, לב החולה

09:11 | צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה במרחבים שונים בדרום לבנון. אמש, כוחות צה"ל זיהו מספר מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה בעודם פועלים במבנה צבאי במרחב מג'דל סלם שבדרום לבנון. בסגירת מעגל מהאוויר, מטוסי קרב תקפו את המבנה בו פעלו המחבלים. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של הארגון בחמישה מרחבים שונים בדרום לבנון. במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אל עדייסא, מרכבא, בליידא, מרון א-ראס ושיחין שבדרום לבנון. כמו כן, צה"ל תקף בארטילריה במספר מרחבים נוספים בדרום לבנון.

06:45 | הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם :

-סרן דניאל מימון טואף, בן 23, ממורשת, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

-סמ"ר אגם נעים, בת 20, ממשמרות, פרמדיקית בגדוד 52, עוצבת עקבות הברזל (401), נפלה בקרב בדרום רצועת עזה.

-סמ"ר עמית באכרי, בן 21, מיושיביה, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

-סמ"ר דותן שמעון, בן 21, מאלעזר, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

באירוע נפצעו באורח קשה קצין לוחם ושני לוחמים בגדוד שקד, חטיבת גבעתי. כמו כן, שני לוחמים מגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפצעו באורח בינוני. בנוסף, קצין לוחם בסיירת גבעתי, נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

06:13 | אזעקה וחשד לכלי טיס עוין במטולה

06:05 | למרות הירי לעבר הגליל התחתון וטבריה: הלימודים יתקיימו כסדרם

05:10 | כלי טיס יורט מעל אזור הכנרת, אלפי מפונים נכנסו למרחבים מוגנים בבתי מלון

04:45 | 12 שעות אחרי פיצוץ הביפרים: אזעקות בטבריה, כרכום, אמנון, מגדל, אלמגור, כפר נחום, גינוסר, לבנים, ואדי חמאם, ארבל

אתמול | אירוע דרמטי בלבנון במהלכו התפוצצו אלפי ביפרים של פעילי חיזבאללה בו זמנית, סך הכל נפצעו כ-4,000 בני אדם, מספר הרוגים באירוע. דריכות שיא בישראל מתוך הערכה שחיזבאללה יגיב לאירוע. שר הביטחון והרמטכ"ל קיימו במהלך הלילה הערכת מצב