דרמה בטבריה: יוסי נבעה הדיח את רון קובי מחברותו במועצת העיר

קול רגע
חדר חדשות | 20.09.24

ראש עיריית טבריה, יוסי נבעה הדיח את קובי מחברותו במועצת העיר. בהודעה פורסמה הבוקר העירייה נמסר כי: קובי ששימש חבר מועצת העיר טבריה החל מה-20 במרץ 2024 סיים היום את תפקידו, בהתאם להוראות החוק הפוסלות אותו מלשמש בתפקיד חבר מועצה. במקומו תיכנס למועצת העיר ביום רביעי, מספר 4 ברשימה – אושרה ארז".

צילום: עיריית טבריה

גורם המעורה בפרטים הוסיף: "ברגע שהוכרז על קובי כחדל פירעון ציפו ממנו שיתפטר לבד כי הוא אינו יכול לכהן כחבר מועצה על פי סעיף 120 לפקודות העירייה. הוא אינו יכול לכהן בדירקטורים ולא כחבר מועצת עיר לאחר ההכרזה לגביו כחדל פירעון. ראש העיר הודיע לקובי לפני מספר שבועות במכתב רשמי ש-30 בימים שעומדים לראשותו עומדים לפקוע ואם הוא לא יתפטר לבד הוא יאלץ לפטר אותו על פי החוק. הגיע היום וקובי לא עשה כלום ולכן לא נותרה לנבעה ברירה אלא להודיע על פיטוריו".

עוד מציין אותו גורם כי לקובי עמדו מספר אפשרויות פעולה מלבד התפטרות והן שהוא היה משלם את מלוא הסכום ומפסיק להיות חדל פירעון או שהיה פונה לערכה משפטית ומגיש עתירה לבית המשפט למנוע את הדחתו ואז היו נאלצים להמתין עד פסיקה בנושא.

יוסי נבעה, ראש העיר התייחס לאירוע: "הודעתי לקובי לפני חודש ויותר שיטפל בבעיה של חדלות הפירעון או שילך לעתירה בבית משפט אחרת הוא יפסיק את חברתו תוך 30 ימים. עברו אפילו יותר מ-30 ימים ובשישי הודעתו לו טלפונית על כך, קובי החליט לפרסם את המכתב ואת דברי הנאצה שלו אבל זה שלו. זה לא נעשה ברוח טובה, מבחינתי אני צריך לעבוד על פי חוק ובחנו את הסוגיה עם כל היועצים המשפטיים. אם הוא חושב שאנחנו טועים הוא יכול לפנות לבית המשפט ולהוציא צו והוא לא עשה את זה והחליט לחכות ולחכות. היום הוא הוציא מכתב שאין קשר בינו לבין המציאות. דיברתי ואני מדבר עם שני וגם עם רון ניהלתי שיח רצוף זה עדיין מוקדם להגיד מה יהיה בהמשך אם הם יהיו בקואליציה"

תגובתו של רון קובי תובא כשתתקבל