היום ה-356 למלחמה | עדכונים שוטפים

ישראל במלחמה | 26.09.24

עדכונים

20:24 | במשטרת ישראל התקבלו לפני זמן קצר דיווחים על נפילות חלקי יירוט ופריטי אמל"ח בשטחים פתוחים באזור כפר מנדא וכן התקבל דיווח על אדם שנפצע מרסיסים במצב בינוני. בהמשך לזירות הנפילה באזור ראש פינה, חבלני ושוטרי המחוז הצפוני סיימו לטפל בזירות הנפילה השונות בהם התקבלו דיווחים על נפילות. כאמור, באזור זה, נזק כבד נגרם לרכוש ללא נפגעים בגוף.

20:24 | מד"א: בהמשך לפצוע מרסיסים בגליל. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח רמב"ם גבר כבן 45 במצב בינוני עם פציעות מרסיסים ומרסיסי זכוכיות. חובש רפואת חירום במד"א אחמד סואעד סיפר: "הפצוע שכב בשטח פתוח מחוץ לרכב שנפגע מרסיסים כשהוא בהכרה מעורפלת. היו לו פגיעות מרסיסים וזכוכיות בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב."

20:00 | מפקד חיל האוויר: ״אנחנו עכשיו בלבנון הולכים למנוע כל אפשרות של העברות אמל״ח מאיראן אל מול מה שגרענו עד עכשיו מחיזבאללה״ מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, קיים היום (ה׳) שיחה עם לוחמים ומפקדים בבסיס תל נוף. בשיחה התייחס לפעילות החיל בשבוע האחרון ולמוכנותו להרחבת הלחימה בגזרה הצפונית.

19:09 | אזעקה הופעלה בכפר מנדא, יודפת ורומת הייב

18:26 | אזעקה הופעלה ביישוב שפר

18:22 | מספר מוקדי שריפות בעקבות נפילות בשטחים פתוחים לאחר המטח לגליל העליון. במוקד 102 צפון התקבלו מספר קריאות על נפילות בשטחים פתוחים במרחב צפת, ראש פינה וביריה. לוחמי האש מתחנת גליל גולן מגיבים לאירועים ומבצעים סריקות אחר נפילות.

18:02 | אזעקה באליפלט, עמוקה, צפת – נוף כנרת, צפת – עיר, חצור הגלילית, ראש פינה, אזור תעשייה חצור הגלילית, קדיתא, ביריה, דלתון

18:00 | בהתאם להערכת המצב בפיקוד העורף, הוחלט כי בשלב זה אין שינוי במדיניות ההתגוננות. המדיניות בתוקף החל מיום חמישי, 26 בספטמבר 2024, בשעה 18:00 ועד ליום שבת, 28 בספטמבר 2024, בשעה 20:00

17:42 | תושבי צפת והגליל העליון נקראו לצמצם התקהלויות, לשהות סמוך למרחבים מוגנים

17:17 | צה״ל חיסל את מחמד חסין סרור, מפקד היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה: היום, 26 בספטמבר 2024, בהכוונה מודיעינית מדוייקת של חיל האוויר ואגף המודיעין, מטוסי קרב תקפו בביירות וחיסלו את מחמד חסין סרור, מפקד היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה. המחבל סרור קידם, הכווין ופיקד על מתווי טרור אוויריים רבים ובהם פיגועי רחפנים, טילי שיוט וכלי טיס בלתי מאויישים שכוונו לעבר עורף מדינת ישראל. בשנים האחרונות, היה ממובילי פרויקטים לייצור כלי טיס בלתי מאויישים בלבנון, הקים אתרים ליצור כטב״מי נפץ ואיסוף בלבנון, אשר חלקם מוקמו מתחת למבנים אזרחיים בבירות ומרחבים נוספים בלבנון. סרור הצטרף לארגון הטרור חיזבאללה בשנות ה-80 וביצע מגוון תפקידים בינהם מפקד ביחידת טילי קרקע-אוויר, יחידת ״עזיז״ בכוח רדואן והיווה שליח חיזבאללה לתימן בנושא המערך האווירי של שלטון הטרור החות׳י. במהלך מלחמת ״חרבות ברזל״, קידם והוציא לפועל מתווי פיגוע של כלי טיס בלתי מאויישים רבים, בינהם כלי טיס בלתי מאויישים, כלי איסוף ונפץ, שכוונו כנגד העורף הישראלי וכוחות צה״ל. צה"ל ימשיך לפעול לגריעת יכולתיו של ארגון הטרור חיזבאללה ולפירוק צמרת הפיקוד של הארגון.

17:15 | הנחיות מיוחדות ניתנו לישובים הבאים בצפון הגולן: קדמת צבי, אורטל, שעל, עין זיון, רמת טרמפ וקלע אלון. השוהים בישובים אלה מתבקשים להימצא בקרבת מרחב מוגן, לצמצם תנועות במרחב הישוב ולהימנע מהתקהלויות.

16:40 | הותקפו מבנים צבאיים, משגרים, מחבלים ומחסני אמל"ח של חיזבאללה בשטח לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון תוקפים בשעות האחרונות עשרות מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, חוליות מחבלים, משגרים שהיו מוכנים לשיגור, בהם המשגר ששיגר למרחב עכו מוקדם יותר היום ומחסני אמל"ח של הארגון במרחבים זבקין, תבנין, כפר שובא, דיר נטר וצדיקין. צה"ל ממשיך לתקוף, לפגוע ולגרוע יכולות ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה. בהמשך להתרעות שהופעלו בשעות 16:06-16:08 במרחב הגליל העליון, זוהו כ-40 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו, זוהו נפילות במרחב.

16:35 | במשטרת ישראל התקבלו לפני זמן קצר דיווחים על מספר נפילות בכמה מוקדים בשטחים פתוחים סביב העיר צפת. כתוצאה מהנפילות פרצו מספר שריפות שמטופלות כעת על ידי כוחות הכיבוי. אין דיווח בשלב זה על נפגעים בגוף ונזק. שוטרים וחבלני משטרה של המחוז נמצאים כעת בזירות וסורקים לשם הסרת סיכון לציבור ולטפל במוקדי הנפילה. בשלב זה ידוע על נזק שנגרם

16:07 | אזעקות הופעלו ביישובים: כפר שמאי, אמירים, שפר, מירון, אור הגנוז, בר יוחאי, מרכז אזורי מרום גליל, ספסופה – כפר חושן, פרוד, אמירים, כפר שמאי, שפר, מירון, קדרים, בית ג'אן, פרוד, צפת – עכברה, צפת – עיר, בר יוחאי, כפר שמאי, אמירים, שפר

15:46 | בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הגולן לפני זמן קצר, מדובר בזיהוי שווא

15:38 | אזעקות הופעלו ברמת הגולן ביישובים אודם, אל רום

15:17 | דובר צה"ל: ראשוני: צה״ל תקף כעת באופן ממוקד בביירות.

15:10 | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר, באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ״ן, שב״כ ופיקוד הדרום, מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה במרחב ששימש בעבר כבית ספר ״אלפלוג׳ה״ שבצפון רצועת עזה. מתחם הפיקוד והשליטה שימש את מחבלי החמאס לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה״ל ומדינת ישראל. טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, חוזי מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף. ארגון הטרור חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות טרור. צה״ל ימשיך לפעול בעוצמה ובנחישות כנגד ארגוני הטרור.

14:00 | מדבריו של מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא: "שמנו מטרה מאוד מאוד ברורה. אנחנו רוצים לשנות את המציאות הביטחונית בצפון מהיסוד. כדי שנוכל להחזיר את התושבים חזרה הביתה ממקום של ביטחון וממקום של תחושת ביטחון, ובאמת שהמצב הביטחוני ישתנה. בשבוע הזה אנחנו במאמץ התקפי מאוד משמעותי, עם גם תקיפות שלוקחות הרבה מאוד מהיכולות ומהאמצעים שלו. השיתוף הפעולה הזה גם עם העירייה, אבל גם עם ארגוני החירום, עם משטרת ישראל, עם כב"ה ועם מד"א הוא מכפיל כוח, והוא באמת מאפשר לתת מענה לכל אירוע בצורה מאוד מאוד מהירה. אני חושב שהדבר הנוסף שאני אגיד, הוא המרכיב שמשלים את כל ההיערכות הזאת זה האזרחים עצמם. בסוף המשמעת של האזרחים וההקפדה של האזרחים על ההנחיות וזה שהם באמת מתנהגים מתחילת המלחמה ואנחנו רואים את זה עכשיו באירועים האחרונים בצורה מופתית".

13:37 | אזעקות כעת בקריית שמונה ומרגליות

13:27 | אזעקות הופעלו בצפת, אליפלט, ראש פינה, צפת, חצור הגלילית, ביריה, עמוקה

12:50 | דובר צה"ל: במהלך מבצע של כוחות צה"ל אמש במרחב ג׳נין, כוחותינו איתרו בור חפור בחצר של בית, בעומק מרחב אזרחי, במרחק של מעל שישה ק"מ ממרחב התפר. התשתית חפורה בעומק שני מטרים ללא פתח יציאה, ולא נמצאו בה אמצעי לחימה או חשודים. התשתית נמצאת במעקב של צה״ל ותטופל באמצעים מבצעיים שונים.

12:45 | במהלך השעה האחרונה דווח על נפילות בשטחים פתוחים באזור עמיעד. לא דווח על נפגעים בגוף.

12:15 | צה״ל תוקף כעת מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון

11:58 | לשכת ראש הממשלה: הידיעה על הפסקת אש לא נכונה. מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה. הידיעה על הנחיה כביכול למתן את הלחימה בצפון גם היא הפוכה מן האמת. ראש הממשלה הנחה את צה"ל להמשיך את הלחימה במלא העוצמה, ולפי התכניות שהוצגו לו. כמו כן, גם הלחימה בעזה תימשך עד להשגת כל מטרות המלחמה.

11:15 | צה"ל ממשיך לתקוף בשטח לבנון: הותקפו הבוקר עשרות מטרות בהן, מחבלים, מבנים צבאיים ומחסני אמל"ח במספר מרחבים. מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת אגף המודיעין ופיקוד הצפון ממשיכים לתקוף הבוקר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במספר מרחבים בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, מחבלים ומחסני אמל"ח של הארגון במספר מרחבים. במרחב הכפר שובא שבדרום לבנון, מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון תקפו מספר מחבלים שזוהו במרחב. צה״ל ממשיך לתקוף, לפגוע ולגרוע יכולות ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה. בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הגליל המערבי, זוהו כ-45 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים.

11:00 | בהתאם להערכת מצב של פיקוד העורף ופיקוד הצפון. ניתנו הנחיות מיוחדות לשוהים בישובים נוספים: קריית שמונה, כפר יובל, שאר ישוב, בית הלל, הגושרים, דן, דפנה, שניר, מעיין ברוך, כפר בלום, עמיר, שדה נחמיה, כפר סאלד, גונן, שמיר, להבות הבשן, וכן ישובי הגולן מקו קצרין וצפונה: יש לצמצם תנועות במרחב הישוב, יש להימנע מהתקהלויות, יש לשהות בסמוך למרחבים מוגנים

10:57 | בהמשך להערכת המצב ובכפוף להנחיות פיקוד העורף להלן הנחיות לישובים בצפון רמת הגולן מקו קצרין- קדמת צבי עין זיוון וצפונה, יש לשהות בסמוך למרחבים מוגנים, יש לצמצם תנועות במרחב הישוב, יש להמנע מהתקהלויות.

10:50 | השקט הופר: אזעקות הופעלו ביישובים עכו, עין המפרץ,  כפר מסריק, בוסתן הגליל, שומרת, לוחמי הגטאות

אתמול | יום של אש בצפון: אזעקות נשמעו לאורך היום ביישובי העמקים, הגליל העליון, תחתון וקריית שמונה