בעקבות ההסלמה בצפון: שני חופים בכנרת נסגרו בהנחיית פיקוד העורף

ירין דורון | מדברים ברדיו | 31.05.2026


על רקע ההסלמה הביטחונית בצפון והחמרת הנחיות פיקוד העורף, נסגרו היום שניים מהחופים הצפוניים בכנרת – חוף אמנון וחוף חוקוק. באיגוד ערים כנרת מדגישים כי יתר החופים ממשיכים לפעול כרגיל, אך בשל האיסור על התקהלויות בתחומי המועצה האזורית הגליל העליון, לא ניתן היה להשאיר את החופים פתוחים. במקביל, פועלים באיגוד מול פיקוד העורף בניסיון לקבל החרגה שתאפשר את פתיחתם מחדש.

אריק טל, מנהל אגף הפיקוח באיגוד ערים כנרת: "עברנו סופ"ש עמוס בחופים, חג הקורבן מילא את החופים עד אפס מקום. במוצ"ש החופים התרוקנו, כרגע יש מעט אנשים, תפוסה דלילה. שני חופים נסגרו בהנחיות פיקוד העורף, חוף אמנון וחוף חוקוק, שני החופים הצפוניים שנמצאים תחת מועצת הגליל העליון ומכיוון שבגליל העליון פיקוד העורף החמיר את ההנחיות ואסר על התקהלות נאלצנו לסגור את החופים".

"הבוקר שלחתי מכתב לפיקוד העורף כדי להחריג את החופים כי הם נמצאים בקצה הדרומי-מזרחי של גליל עליון, יש סיכוי טוב שזה יקרה. בשאגת הארי קיבלנו אישור לזה".