מדם ליבם: קיבוץ מירב מוביל את ישראל בתרומות דם

חיים הכט | מדברים ברדיו | 22.06.2026


קיבוץ מירב שבגלבוע הוא שיאן תורמי הדם בישראל בשנה האחרונה ביחס לגודל האוכלוסייה בישוב, נתון שחשף מד"א לכבוד יום תרומות הדם שצוין השבוע. מי שהובילו את מבצע ההתרמות בקיבוץ מירב הם גדי ומשה הרניק, נהגי אמבולנס וחובשים במד"א.

גדי הרניק: "אנחנו היום כ 150 משפחות ותרמו בשנת 2025 לפי הנתונים של מד"א 174 מנות סה"כ. יש את הסבב הורים הקבוע ותמיד מצטרפים עוד ועוד צעירים, אנחנו מעודדים את בני ה-17 ויום לבוא לתרום".

"זה לא עניין רק של בריאות, זה עניין של הצלת חיים. בגלל המלחמה ובגלל הקורונה מספר התורמים הוא קטן בגלל שמוסדות ציבור ובתי ספר פחות יכולים לתרום בצורה שגרתית אנחנו נאבקים על כל מנה. אני משווק את זה בתוך מירב, אני מוציא מודעות, אני משגע אנשים, אבל אמרתי להם שכל מנה חשובה. כולם באים, אני לא מוותר לאף אחד. אני עושה את עם אח שלי כבר שנים רבות. התחלנו בתור מחליפים של אחת האחיות שריכזה את תרומות הדם וביקשה ממני להתחלף ומאז הכל היסטוריה".

"ערך הנתינה במירב הוא גבוה מאוד, זה לא מתבטא רק בתרומות דם, זה מתבטא גם בפרוייקטים חברתיים שאנחנו עושים".