ד"ר שירה ברעם ז"ל הלכה לעולמה בגיל 47

אור רביד | מדברים ברדיו | 24.06.2026

ד"ר שירה ברעם, מומחית בכירה לרפואת פריון והפריה חוץ־גופית במרכז הרפואי העמק, הלכה לעולמה בגיל 47 לאחר שלקתה, ככל הנראה, באירוע לבבי חריף בביתה שבמושב כפר יחזקאל. למרות מאמצי החייאה ממושכים ופינוי במצב אנוש לבית החולים העמק בעפולה, נקבע מותה ביום שלישי בבוקר. ברעם הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים. שעות ספורות לפני האירוע הרפואי חגגה עם בעלה 21 שנות נישואים.

מותה הפתאומי הותיר בהלם את עמיתיה, מטופלותיה ובני משפחתה. בבית החולים העמק ציינו כי הקדישה את חייה המקצועיים לטיפול בנשים ולליווי משפחות בתהליכי פוריות, וכי הייתה רופאה מסורה, מקצועית ואהובה שהותירה חותם משמעותי על סביבתה ועל אלפי מטופלות.

את דרכה המקצועית החלה במרכז הרפואי העמק בשנת 2006 עם תחילת הסטאז'. לאחר שסיימה התמחות במיילדות ובגינקולוגיה, יצאה להתמחות־על בטורונטו שבקנדה בתחום האנדוקרינולוגיה של הפריון והפרעות פוריות. עם חזרתה לישראל שבה לעבוד במרכז הרפואי העמק, במסגרת היחידה להפריה חוץ־גופית, וכן במרכז לבריאות האישה של כללית בבית שאן.

ברעם נחשבה לאחת הדמויות הבולטות בתחום רפואת הפריון בישראל. לצד עבודתה הקלינית עסקה גם בחינוך רפואי, הייתה חברה פעילה בארגונים מקצועיים ופרסמה מאמרים מדעיים רבים. בין היתר, הייתה שותפה למחקר שפורסם בכתב עת בינלאומי לאחר אירועי 7 באוקטובר ועסק בהיבטים הרפואיים הנוגעים לחטופות בשבי, מחקר שעורר עניין והדים בזירה הבינלאומית.

שירה ברעם ז"ל. צילום: מרכז הרפואי העמק