"חיילי צה״ל לא צריכים להישאר בלבנון כל עוד לא מגדירים פירוק חיזבאללה מנשקו"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 28.06.2026


ישראל ולבנון חתמו ביום שישי (26.06.2026), על הסכם שלום לפיו צה"ל יבצע נסיגה מדרום לבנון שתותנה בפירוק חיזבאללה מנשקו, ורק לאחר מכן צבא לבנון יקבל אחריות מלאה על אזורי פיילוט מוסכמים. דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה: "אני חושב שההסכם הוא נכון, הוא צריך להיות. צריך להיות שיח מדיני, וצריך לזכור שבינינו לבין מדינת לבנון אין הרבה פערים. הבעיה היחידה זה חיזבאללה, זה ארגון שרוצה לרצוח אותנו, יחד עם החמאס ויחד עם האיראנים.ולכן, לצד ההסכם הזה שמדברים, שממשלת לבנון או צבא לבנון יפרק אותו, זה לא הגיוני, כי נתנו להם את זה כבר מנובמבר 2024, את ההסכם הזה שהם יפרקו את חיזבאללה".

"צריך להיות תלויים רק בעצמנו, ובעצמנו זה צבא ההתקפה לישראל, נקודה. זה צה״ל שצריך לעשות את הפעולה הזו, אין מנוס, כי בינתיים מה קורה? אנחנו נשארים עדיין באותו שטח, עוד פעם סוג של רצועת ביטחון, ואני לא רוצה להגיד, אמרתי לכם, היינו ברצועה הזו הרבה מאוד שנים, ואתם יכולים לבדוק, בממוצע 25 הרוגים כל שנה היו לנו בכל השהות שלנו בלבנון. לא רוצים את זה יותר".

דוד אזולאי, ראש מועצה מקומית מטולה

"אני מאוד בטוח שזה יקרה, גם חיזבאללה וגם איראן יפוצצו את ההסכם הזה, לי אין ספק. הם התחילו כבר בהפגנות בביירות ולקראת הפיכה בלבנון, זה יקרה. דרך אגב, אני מאמין בהם, ולכן אני אומר, ההסכם הזה הוא מצד אחד טוב, וצריך לדבר, וצריך לקדם את השיחות ולהתקדם כמה שיותר, אבל אין מנוס מלפרק את חיזבאללה מנשקו".

לדבריו, יש לקיים שיחות עם משפחות שיעיות בלבנון :" הם גם רוצים חזרה לבתים שלהם ולאדמות שלהם. בלבנון יש שיעים שמדברים נגד חיזבאללה, כמו נוצרים וכמו דרוזים וכמו סונים, שמדברים דרך חיזבאללה. אמנם לא הרבה, אבל יש".