"אדר אמר שיש לו עוד משימה לחלץ 2 גופות חטופים, כשהם נכנסו למבנה מחבל השליך רימון ופגע בו"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 02.06.24


אלפים ליוו למנוחות ביום שישי את רב סמל במיל' אדר גבריאל בן 24 שנפל במהלך קרב בצפון הרצועה. הוא שירת כלוחם בגדוד סיור 6828 בחטיבת ביסל"ח. אביו, עופר, סיפר היום לחיים הכט על הנסיבות שבו בנו נפל וקרא לאחדות בעם: "לא היה לי איך להעביר מסר בלוויה כי המילים לא יצאו לי, המסר היחיד שיש לי שאני קורא לעם להתאחד, האחדות הזאת תציל את העם".

"הבן שלי הלך, הוא גיבור ותמיד יהיה גיבור. אחרי 200 ימים של מילואים הוא חזר הביתה וגויס שוב וחזר בכל הכוח, הוא היה הצוות שהוציא את הגופות האחרונות והמשימה האחרונה שהייתה להם שבה הוא נפל הייתה להוציא עוד 2 גופות. אמרנו לו שאנחנו גמורים, שישקול את זה קצת,

שהוא כבר גיבור ישראל ולא חייב להמשיך, שהוא עשה את שלו ובגדול. חצי שנה אנחנו לא ישנים, לא יכולים לישון אבל הוא התעקש לחזור לעזה. הוא אמר לאימא שלו שלא תתבאס אבל הוא לא ישב בבית והצוות שלו יהיה בפנים. הוא אמר לה "מאמו, יש לי עוד משימה לחלץ עוד 2 גופות" הוא רצה לשמח 2 משפחות שיקברו את יקיריהם, שיהיה להם קבר. הוא אמר שתוך 24 שעות הם יצאו החוצה שהוא נכנס לעשות את המשימה ויוצא והבטיח שאחרי זה זהו".

מה אתה יודע על פרטי המקרה שבו נפל אדר?

"ניסיתי לחקור כמה שיכולתי, הבנתי שהם הגיעו לבניין הרחפן סרק את הבניין, הבן שלי שהוא נגביסט חוד נכנס ראשון ושם הוא ראה מטען מאולתר. הם הבינו שיש מטען והתרחקו ואז אדר נתן את הצרור הראשון והמחבל זרק רימון שפגע ישירות באדר באזור הלב ולא ניתן היה להציל אותו".

"כל השירות הצדיק הזה לא סיפר כלום על מה שהוא עושה, אני כל הזמן הייתי ניזון מחברים מסוימים ואנשים מסוימים. אחותו הייתה ביחידה מסווגת, היא גם סיימה את השירות שלה וטסה לגואטמלה וחזרה לארץ כשקיבלה את הטלפון ב 7.10, ואיתה הוא דיבר, הוא סיפר לה הכל ואנחנו היינו מתקשרים ומשגעים אותה לקבל פרטים. היא לא סיפרה הרבה רק הרגיעה אותנו כל הזמן, והוא היה משקר וידענו שהוא משקר לגבי המיקום והפעילות שלו. בפעם האחרונה הוא סיפר מה הוא הולך לעשות פעם ראשונה שהוא חשף את מה שהוא הולך לעשות".

על השירות הקרבי שאליו הלך אדר סיפר עופר: "אנחנו חונכנו על ערכי ישראל, אנחנו ציונים בדם, הוא לא חשב לרגע שהוא לא ילך לשירות קרבי. הוא הלך לסיירת מטכ"ל וידעתי שהוא ייפול שם על התנהגות תזזיתית, הוא התבאס כי הוא עבר את כל הגיוס ואז הוא הצטרף לגבעתי והיה בסיירת הכי יוקרתית. לא חשבתי שהוא יעשה משהו אחר, זה החינוך שהוא קיבל מהבית".

על המפגש האחרון סיפר: "יומיים לפני המקרה לקחנו 2 כיסאות ישבנו מול הים עם בירות ואמרתי לו בדיוק מה אני רוצה שיקרה אחרי שהוא חוזר – שיעשה טיול, הוא גולש מקצועי, רציתי שיסע לחודש טיול גלישה ויחזור לחיים אחרי שינקה את הראש. כל כך רציתי שהוא יעשה את זה והוא לא הספיק, קשה לי לדבר עליו בלשון עבר".

"אנחנו צריכים להיות חזקים, יש לנו עוד 3 בנות נפלאות, אנחנו גרים בקיסריה ורואים כל מוצאי שבת את השסע בעם ומתפללים שיזה ייגמר, מבקשים לשמור על אחדות לא לתת לשונאים שלנו את הכיף לראות את השנאה בנו. זה מה שאדר רצה וזה גם מה שאמרתי לשר הביטחון שאין לנו ארץ אחרת ואת זה כל אחד צריך להבין. אנחנו צריכים להבין אחד את השני ושתהיה לנו אהבת חינם אחד לשני".