איך הגיע תיק מכפר תבור לבית של מ"פ בנוח'בה?

ירין דורון | ישראל במלחמה | 17.01.24

איך הגיע תיק מכפר תבור לבית של מ"פ בנוח'בה? "החייל שבתמונה, הבן הבכור המתוק שלי, אחרי שבועיים וחצי שלא שמענו ממנו, יצא מעזה וכשהתקשר (סופסוף!) הוא סיפר לנו שבבית של מ"פ נוח'בה, נמצא תיק מלא אמל"ח. מכל התיקים שבעולם, מכל הכתובות שבעולם, על התיק ההוא הייתה הכתובת הבאה: "באהבה מוועדת חיילים, כפר תבור"", כך מתארת בפוסט בפייסבוק שני הדר, תושבת שדמות דבורה בגליל התחתון את השתלשלות האירועים שהובילו לתיעוד של בנה מחזיק בתיק המדובר.

הדר: "הסיפור מתחיל מזה שיומיים לפני שהם יצאו מעזה קיבלנו בקבוצת הוצאפ של ההורים הודעה שכתב המ"פ שלהם שסיפר שהם פשטו על בית של מ"פ בחמאס ומצאו המון אמל"ח. זאת הייתה הודעה שנשלחה אלינו כדי לעודד את ההורים שדאגו אחרי האירוע הקשה שהיה עם פיצוץ המשאית. במוצ"ש האחרון הפלוגה שלו יצאה והוא התקשר וסיפר לנו שבבית שהם פעלו בו היה תיק מלא באמצעי לחימה שהיה כתוב עליו "באהבה מכפר תבור". התחלנו לנסות לברר בין החברים שלנו והשמועה הראשונה הייתה שזה תיק ששייך צעירה בכפר תבור שעושה שנת שירות בבארי וההערכה הייתה שהתיק שלה נגנב אבל כשבדקנו לעומק התברר לנו אחרי כמה ימים שזה לא היה נכון וכרגע זה נשארה תעלומה של מי שהתיק שנגנב מהדרום".

איך ההרגשה אחרי שהבן יצא מעזה?

"המצב הרבה יותר טוב וישנה הקלה, הוא עכשיו בקורס בדרום אבל הוא בארץ. חברה שראתה אותי אמרה שחזר לי הצבע לפנים כי כשהם נכנסו לעזה נפלתי חולה והיה לי ברור שזה קשור, הייתה תקופה לא פשוטה".