"אימא תמיד אמרה תעשו כל מה שצריך אבל תחזרו הביתה בשלום, עכשיו היא צריכה להתמודד עם אובדן של בן"

ירין דורון | ישראל במלחמה | 18.01.24

ביישוב חורפיש הובא אתמול למנוחות רס״ר (במיל׳) אנואר סרחאן, לוחם בגדוד 910, חטיבה מרחבית עציון. הוא נפל בתאונת דרכים מבצעית שאירעה במרכז הארץ והיה בן 26 בנופלו.

מפרטי האירע עולה כי התאונה אירעה סמוך לשעה 6 בבוקר סמוך לגוש עציון כשמשאית והג'יפ שבו נסע אנואר התנגשו. בג'יפ על פי ההערכות הייתה תחמושת שהובילה לפיצוץ והג'יפ עלה באש. בנוסף לאנואר נפצעו עוד שלושה חיילים, אחד מהם במצב קשה.

צילום: כיבוי אש

אחיו של אנואר, מייתם סרחאן ספד לו: "אנואר גויס כבר ב-7.10, אנחנו שלושה אחים שגויסנו למילואים. ממה שאנחנו יודעים אנואר היה בפעילות מבצעית בלילה ולפנות בוקר הם היו בנסיעה ועברו תאונת דרכים כשהג'יפ שהיה בו התהפך. אנחנו יודעים שהוא היה בחפ"ק של המג"ד, התאונה הייתה תאונה קשה וככל הנראה היו דברים בג'יפ שהתפוצצו ואיבדנו את היקר לנו מכל, לצערנו גם תקלות קורות ואיבדנו את אנואר". 

"אנואר הוא הבן הרביעי בבית, הילד הקטן מתוך שבעה אחים ועוד חודש הוא היה אמור לחגוג יום הולדת. אנואר היה ילד חרוץ שאכפת לו מכולם, דאג לכולם בכל רגע, הוא רצה לתת הכל ולא חיכה לתמורה מאף אחד, מה שעניין אותו שזה שכולם יהיו מגובשים. המפקדים והמג"ד שלו סיפרו בנאומים שלהם בטקס הלוויה על התרומה שלו בשלושת החודשים האחרונים וכמה הוא פעל לגיבוש הצוות והיה בחפ"ק של המג"ד".

מתי הייתה הפגישה האחרונה ביניכם?

"לצערי לא יצא לנו להיפגש בשלושת החודשים האחרונים. שלשום היה יום הולדת של אח שלנו והוא יצא מגוש עציון במיוחד פגש אותו לקפה וזאת הייתה הפגישה האחרונה שלו עם מישהו מבני המשפחה. אתמול ניסיתי להשיג אותו בבוקר והוא לא ענה כמה שעות לטלפון ואז הגיעה ההודעה הנוראה".

"אימא תמיד אמרה לנו לצאת ולעשות הכל וכל מה שצריך אבל שנחזור הביתה בשלום ועכשיו היא צריכה להתמודד עם אובדן של בן ומצב ביטחוני מסוכן מאוד עם נפילות ואזעקות. אני בבית לעוד כמה ימים כדי לחזק את כולם, לשמחתי אנחנו משפחה שמאמינה בגורל ושהחיים לא נעצרים. עוד כמה ימים נחזור לשגרה ולשטח כדי לעשות מה שצריך".