איתן גונן: "מי שמפיץ שמועות משחק בנפש שלי כמו שסינוואר היה עושה"

רותם אטיאס | 20.10.24


דובר צה"ל דניאל הגרי נאלץ בסוף השבוע להכחיש שלוש פעמים שמועות זדוניות על שחרור חטופים מרצועת עזה. השמועות החלו בערב שישי ונמשכו לשעות הלילה ובוקר שבת. אתמול הודיעה המשטרה שעצרה לחקירה את החשוד שהפיץ את סרטוני הטיקטוק.

איתן גונן, אביה של רומי שחטופה בעזה 380 ימים: "אנחנו יוצרים קשר עם הקצין שמונה בתחילת המלחמה והוא המקור המהימן ביותר שלנו, שאלתי אותו מה קורה כי יש שמועות וכבר ביום שישי הוא אמר שאין שום דבר והכל שמועות. אבל זה גרם להרבה מאוד אנשים ליצור איתנו קשר בוצאפ בטלפון שרצו לבדוק מה קורה וניסו לדרבן אותנו לספר משהו שלא קרה בפועל. כולם מחוברים וצמאים למידע ואני מבין את זה אבל האירוע הזה לא היה ולא נברא ואותו גורם שהפיץ את המידע הזה הוא כמו אויב שלי. הוא משחק בנפש שלי כמו שסינוואר היה עושה וכל מחבל אחר. למה לעשות דבר שכזה למשפחות החטופים? אלה אנשים שאין להם רגישות, גם ככה סופר קשה לנו וכל יום שעובר זה אומר שהאלונקה שאנחנו סוחבים על הכתפיים שלנו הולכת ונעשית כבדה מרגע לרגע".

בנוסף לדאגה וחוסר הוודאות לגבי רומי מתמודדת המשפחה שמתגוררת בכפר ורדים עם האזעקות והנפילות הרבות באזור: "הרקטות ששוגרו לעבר היישוב נפלו בסמוך לבית שלי, זה מטורף. אני כל הזמן אומר שאנחנו בסרט אימה שלא נגמר. אנחנו מתמודדים עם הרבה מאוד חזיתות ועכשיו נוספה לזה גם החזית של השמועות שאנחנו צריכים להתמודד איתן ועוד על חשבון מי? מה הוא רוצה להשיג את זה? במקו לדאוג למשפחות החטופים דואגים לייקים? יש לי הרבה שאלות לבן אדם הזה שהצטרף לאויבים שלנו".

מצליחים לישון בלילה שבין שישי לשבת כשכל השמועות רצות?

"אנחנו כבר לא ישנים 380 לילות, הלילה הזה לא היה שונה וזה כלל יירוטים, תותחים של צה"ל ומחשבות על רומי. הנפש שלי פצועה כבר כל כך הרבה ימים".

"עכשיו צריך למנף את כל מה שקרה אחרי חיסול סינוואר פעם אחת ולתמיד ולשחרר את כל החטופים בפעימה אחת. אחרי החיסול נשארה רק מטרה אחת, אם פעם היו לממשלה כמה מטרות שהם התעקשו להוסיף ניצחון מוחלט – אין. הגענו לניצחון המוחלט אין יותר חמאס אפילו צה"ל אומר שחמאס הוכרע אז חוסלו שאר התירוצים. תביאו את כל החטופים הביתה בפעימה אחת".

ההודעה על חיסולו מרגיעה או מלחיצה את המשפחות?

"הרגשות מעורבים, אנחנו חוששים מהמון דברים שמתווספים לדאגות הקודמות. חיסול סינוואר זה הישג תודעתי לא יותר מזה כי הבת שלי לא חזרה הביתה. אפשר להתפאר בעשרות חיסולים אבל אחד החטופים חזר הביתה בעקבות זה? לא. בפועל בשורה התחתונה הבטיחו לי כולם מהצבא ועד המדינאים שנבחן אותם בתוצאות והתוצאה היחידה שלא השתנתה זה שהבת שלי ועוד 100 חטופים בעזה. השהייה שלהם בשבי לא מוסיפה לבריאות שלהם, להפך".

נזכיר שהאינדיקציה האחרונה של בני המשפחה לגבי מצבה של רומי הגיעה לפני 330 ימים, בפעימה האחרונה שהייתה בסוף נובמבר שבה שוחררו חטופות וילדים משבי חמאס. "אנחנו יודעים שרומי נפצעה ביד, היא פצועה קשה זה נורא ואיום. בנובמבר אנחנו משלימים שנה מהעדכון האחרון, זה הזוי אין מילים לתאר מה עובר עלינו".

עוד התייחס איתן גונן לפרסומים לפיהם השרים בן גביר וסמוטריץ' קוראים להמשיך את הלחימה למרות חיסולו של סינוואר: "בשמחה רבה שאחד הילדים שלהם ילך ויחליף את הבת שלי. אם הם שמחים אלי קרב שישלחו את הבנים שלהם להחליף את רומי. אני משוכנע שזה לא יקרה ושהם לא יסכימו והם גיבורים על חשבוני ועל חשבון המשפחות האחרות. אף אחד לא יכול להגיד שום דבר נגד עסקה כל עוד הבן או הבת שלו לא שם".

"הם לא יודעים מה זה אף אחד לא יודע מזה שאני כבר 9,000 שעות לא יכול לדבר עם הבת שלי חצי מיליון דקות שאני סופר שאני לא יודע אם הבת שלי בחיים, לא יכול לדבר ולגעת בה. אני מפחד שאני אשכח דברים על אופייה וקולה המיוחד. שמחת תורה בעוד שלושה ימים זאת היומולדת שלי ואני מבקש שהיא תהיה שמחה שאני אוכל ביום ההולדת וגם בשמחת תורה לסגור מעגל ולחבק את הבת שלי".