"אם לא האירוע הטרגי הזה – מ"פ זה היה רק משוכה בדרך לקריירה צבאית מפוארת כמנהיג ודמות להערצה"

ירין דורון | ישראל במלחמה | 13.12.23

ליל הדמים בעזה גבה אמש את חייהם של 10 לוחמי צה"ל מחטיבת גולני ו-669. בין הנופלים היה גם רס"ן רועי מלדסי, בן 23, מעפולה, מפקד פלוגה בגדוד 13, חטיבת גולני. התקרית הקשה אירעה בשג'אעיה בשעות אחר הצהריים אז נגד החיילים שפעלו באיתור פיר מנהרה הופעל מטען ונורו יריות. הכוח ניסה לחתור למגע ובשל חשש לחטיפה הוקפצו למקום מפקדים בדרגות בכירות.

באירוע כאמור נפל רס"ן מלדסי, ספד לו בן דודו, אלדן מלדסי: "השיחה אחרונה שלי עם רועי בנושא הצבא הייתה על הדור הבא של הלוחמים. החברה שלנו קיטלגה אותם כדור האייפונים, כדור מפונק, דור הטיקטוק והאמת שגם אני חטאתי שם ורועי אמר לי "אלדן כשיצטרכו לקום ולהילחם על המדינה שלנו אתה תפגוש לוחמים חדים, חכמים וגיבורים". כולנו יודעים שהוא צדק ואנחנו טעינו ואנחנו חייבים לדור הזה סליחה ענקית כי הם באמת כאלה".

"רועי היה מכוון מגיל קטן לקריירה של לוחם, הוא היה לוחם ומנהיג באופי. אני חושב שאם זה לא היה נגמר בצורה כזאת טרגית מ"פ זה היה רק עוד משוכה בדרך לקריירה צבאית מפוארת כמנהיג ודמות להערצה. גם באירוע הזה אין לי ספק שרועי היה שם ראשון להגן בגופו על החברים שלו, זה רועי וזה מי שהוא, מלח הארץ. כל פעם ששמענו על אירוע שמעורבים בו גולני היינו כוססים ציפורניים ומקווים שזה לא רועי אבל זה הגיע ועכשיו זה כבר אישי וכואב".

"רועי היה הגאווה של המשפחה, אני בדיוק יוצא מהחדר של אימא שלו שכותבת הספד על הבן שלה וזה קשה אבל אנחנו עם הפנים קדימה ואנחנו צריכים להנציח ולהמשיך. רועי אהב מאוד את הצבא והמדינה ואת מה שהוא עושה. הוא אהב את כדורגל, היה 'מכביסט' על כל המשתמע, אוהד מכבי ת"א זה זרם בדם".

"ב-7.10 רועי היה בעבר מ"מ בגדוד 13 וכשביום המלחמה ראשון הגדוד ספג אבדות רבות הוא הוקפץ לשם כדי שיהיה מי שיפקד ויעלה את המוטיבציה של הלוחמים. כשראו אותו הם קיבלו את האנרגיה שם היו צריכים כאילו רועי חיבר אותם למטען. הוא ידע להקשיב ולקבל את האחר. זאת מלחמה צודקת, אנחנו נלחמים על הבית. ב-7.10 זה יום שייחקק בזיכרון לעולמים ואנחנו צריכים להגן גם לדורות הבאים שלא יצטרכו לחוות את זה".