"אני עדיין מאמינה שיקרה נס, שאני אזיז את הסדין וזה לא יהיה הוא, שיש טעות בזיהוי"

חיים הכט | ישראל במלחמה | 24.12.23

בבית העלמין בכרמיאל הובא היום למנוחות רס"ב (מיל') אלכסנדר שפיץ, בן 41. בשנים האחרונות התגורר שפיץ עם בת זוגתו מרגריטה לויט באשקלון כשהוריו נותרו להתגורר בעיר. בתפקידו האחרון שירת שפיץ כלוחם בגדוד 6623, עוצבת 'חוד החנית' (55). הוא נפל ביום שישי האחרון בקרב בדרום רצועת עזה.

כמה שעות לאחר הבשורה המרה פרסמה מרגריטה בעמוד הפייסבוק שלה פוסט ובו כתבה: "מסרבת להאמין!! שמישהו יגיד שאני חולמת. אין לי חיים בלעדיך אהוב שלי. אתה הדבר הכי טוב שקרה לי, איך עזבת אותי ככה? את הילדים בעולם אכזר כל כך. אין אויר לנשום בלעדיך!! אין אור יותר, לא רוצה לחיות בלעדיך תחזור אהוב שלי. בבקשה שיקרה נס".

היום, כמה שעות לפני שנפרדה מאלכס שוחחה מרגריטה עם חיים הכט: "אני עדיין מאמינה שיקרה נס, שאני אזיז את הסדין וזה לא יהיה הוא, שיש טעות בזיהוי, שנפלה דיסקית, כל דבר שאפשרי, מאמינה שיהיה נס ומתפללת".

בשיחות בניכם הוא סיפר על קשיים?

"בחיים הוא לא סיפר כמה קשה לו, זה לא הסגנון שלו להתלונן כמה קשה לו. הוא תמיד היה אמיץ ורץ ראשון, גם בשבת הארורה הוא נלחם איתי ועם הילדים שהוא יוצא להציל אנשים. שאלתי אותו לאן הוא הולך הוא לא קיבל צו 8 אבל הוא אמר שהוא חייב להציל אנשים. נלחמנו בו אבל הוא פשוט כזה קם ויצא".

"אלכס אהב את הארץ, ברגע שהוא עלה לארץ הוא התגייס לקרבי בלי לשאול את ההורים שלו אפילו. הוא הגיע כספורטאי מצטיין ובכל זאת התגייס. הוא היה מתאגרף, גבר אמיתי, מלח הארץ. הוא אבא מדהים שהבן שלו קשור אליו בחבל התבור. ילד שכל כך כ דומה לו, רק בן 11 כל כך שקט וביישן".

לויט ושפיץ כאמור התגוררו יחד באשקלון ועבור שניהם זה היה פרק ב' בחיים. הוא עם ילד היא עם ילדה שגם אליה אלכס התייחס כאילו היא ביתו. "אני אומרת לילדים שאבא שלהם גיבור והוא נפל מול אנשים לא טובים כדי להגן על המדינה. אומרת להם שאי אפשר לעזוב את המדינה לבד והוא נלחם, הגן עליה והלך כמו גיבור. הבן שלו מבין וגאה בו, הילד הוא העתק הדבק שלו והוא ילד חזק, אפילו יותר חזק ממני".

על הפגישה האחרונה סיפרה מרגריטה: "לפני שלושה שבועות הוא הגיע הביתה לחופשה אחרונה ב-1.12, הוא הגיע ביום שישי אכל איתנו בקידוש ובשבת בבוקר הוא יצא שוב לקרב. הוא היה אופטימי, בכל השיחות במקום שאנחנו נחזק אותו הוא חיזק אותנו, שואל על המצב רוח אומר שאצלם הכל בסדר"

 לשפיץ ספדו מאות ברשתות החברתיות ביניהם גם חבר המועצה בחצור הגלילית, מיכאל קבסה: הכי שפיץ שיש. כואבים את מות חברינו ושותפינו לאגף בעבודה מזה 14 שנים אלכס שפיץ שנפל בערב שבת בחאן יונס באירוע קשה שכלל עוד הרוג ומספר פצועים. אלכס היה צ'ארמר, היהלום והעוגן שבחבורה: חזק וקשוח אבל ג'נטלמן הכי רך ולבבי שיש, אסרטיבי ובולט אבל גם ביישן וצנוע, מקצוען בכל דבר שנוגע בו גם בעבודה וגם בלחימה, כזה שיאכל אחרון אחרי שווידא שכולם אכלו וגם בקרב האחרון שלך דאגת ליתר וחילצת פצועים תוך לחימה. אלכס זה החבר ההוא מהעבודה שיגבה אותך תמיד שאתה צריך וזה האבא עם הקשר המיוחד והבולט לבן שלו, כזה שתמיד איחלת לעצמך. על אף גילנו המתקדם התעקש אלכס לשרת בקו ראשון בחזית כי ככה זה אצל לוחמים…קשה לשחרר. אנחנו גאים שהייתה לנו הזכות להעניק לכם חוויות טובות ואני גאה שזכיתי להכיר אותך ולעבוד איתך יום יום במשך 14 שנים. ערוגת הפרחים היפים בגן העדן מתרחבת לענפה ועוד אור ענק דועך מן העולם. מצדיעים לך שפיץ ומבטיחים לזכור אותך ולהמשיך את הדרך שלך ושל שאר הלוחמים שאיבדנו עד הניצחון. חיבוק גדול לבת הזוג לבן ולמשפחה, כבר מתגעגעים גיבור שלנו, נוח בשלווה לוחם".