ארבעה חודשים מלחמה | דובר צה"ל: "מסרנו הודעה ל-31 משפחות שיקיריהן חטופים שאינם בין החיים"

ישראל במלחמה | 07.02.24

היום ה-124 | עדכונים שוטפים:

21:40 | מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור, עמדות תצפית ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר אל-חיאם שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף במהלך היום עמדת תצפית במרחב הכפר. במרחב הכפר אל-חיאם מתקיימת פעילות טרור נרחבת של ארגון הטרור חיזבאללה. כשישית מסך שיגורי הרקטות שנורו משטח לבנון מאז תחילת הלחימה, נורו ממרחב אל-חיאם. צה"ל תקף תשתיות טרור במרחב הכפר. בנוסף, זוהו שני שיגורים משטח לבנון למרחב הר דב שנפלו בשטחים פתוחים. מספר שיגורים נוספים זוהו משטח לבנון למרחב גורן ולמרחב מרגליות, צה"ל תקף בארטילריה את מקור הירי.

20:00 | ראש הממשלה על החזית הצפונית: "אויבינו צריכים להבין שזה יפתר או בדרך מדינית או בדרך צבאית. אנחנו צריכים להביא ביטחון לתושבי הצפון ולא נרפה עד שזה יושג. את נחת זרוענו האויב מרגיש כל יום. נסיגה מהר דב? "אף אחד לא מדבר על זה ואנחנו לא מנדבים את זה".

15:05 | צה״ל תקף מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מרווחין מטוסי קרב של צה״ל תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מרווחין. בנוסף, נתקפו במהלך הלילה תשתית צבאית של הארגון במרחב הכפר בני חיאן על ידי מטוסי קרב. כמו כן, זוהו לפני זמן קצר שיגור משטח לבנון לעבר מרחב הר דב שנפל בשטח פתוח ושיגור נוסף למרחב שתולה. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.

00:10 | דיווח על תקיפה בסוריה, מספר אתרים הותקפו.

אתמול | משרד ראש הממשלה הודיע: תשובת חמאס הועברה על ידי המתווך הקטרי למוסד ופרטיה נלמדים לעומק על ידי כלל הגורמים העוסקים במו"מ. ארבעה חודשים למלחמה דובר צה"ל מאשר: הודענו ל -31 משפחות חטופים שיקיריהם אינם בין החיים. 136 חטופים מוחזקים בשבי חמאס. עשרות אלפים מפונים מבתיהם. השר גלנט: "אנחנו גורמים לכך שההישג הטקטי בשורה ארוכה של מקומות מביא להישג אופרטיבי. הפעולה הצבאית משרתת גם את ההבנה של חיזבאללה שיותר טוב לו לבחור בדרך אחרת. אנחנו לוקחים בחשבון את האפשרות שאנחנו נתדרדר למלחמה, אבל מעדיפים חלופה של הסדר. אנחנו נחזיר את התושבים בביטחון, אנחנו נעשה את זה או דרך הסכמה או דרך פעולה צבאית – ופעולה צבאית במקום הזה יכולה להוביל לכל התפתחות"