"אתמול גילעד הספיק לפגוש את אחיו הגדול, המשרת ביחידה אחרת, ולהצטלם עם החיוך הרחב והשמח המאפיין אותו. הלב שלנו שבור וכואב"

רותם אטיאס וירין דורון | מלחמת "חרבות ברזל" | 10.11.23


אבל כבד ירד על היישוב גניגר בעמק יזרעאל עם היוודע הבשורה על נפילתו של סמ"ר גילעד רוזנבליט, בן 21, מגניגר, חובש קרבי בגדוד 52, חטיבה 401 (עוצבת עקבות הברזל), שנפל במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה אמש (9.11). הלווייתו תתקיים ביום ראשון (12/11/2023) בשעה 10:00 בבית העלמין בגניגר.

תומר רוזנבליט, אביו של גילעד: "גילעד שלנו, בן, אח ונכד אהוב. ילד מצחיק, שמח ומלא חיים. גילעד היה חד וממוקד, וידע איך להשיג את הדברים שהוא רוצה בנחישות ובחן המיוחד לו. הוא אהב את החיים – ארוחות בשרים, בירה קרה, חברים ומשחקי כדורגל. גילעד היה פעיל במועדון הכדורגל הפועל חיפה, ולקבוצה היה חלק משמעותי בחייו. אתמול הספיק לפגוש את אחיו הגדול, המשרת ביחידה אחרת, ולהצטלם עם החיוך הרחב והשמח המאפיין אותו. הלב שלנו שבור וכואב".

מורן רוזנבליט – דודו של סמ"ר גילעד: "הוא היה לפני שחרור, אני יודע שגילעד דיבר עם אביו, תומר ושיתף במה שיכל לשתף. גילעד היה איש של עשייה ופחות דיבורים ועשה הרבה מאוד עד לאותו רגע טרגי. שסיפרתי שאני הולך להתראיין ביקשתי מבני המשפחה שיתנו לי משהו על גילעד שלנו והם אמרו שהוא היה הכי מעצבן שיש ומי שהכי גורם לחייך שיש. גילעד אהב את הפועל חיפה, אני ואבא שלו אוהדי מכבי נתניה והוא עבר לאדום אבל אנחנו רואים את זה בחיוך. הוא היה מאוד נחוש ונאמן ועשה את זה טוב ביותר. מה שהיה באירוע הנפילה שלו זה משנה ולא משנה כי בעקבות האירוע הוא לא נמצא איתנו ואנחנו כאן כדי להמשיך את דרכו ואנחנו נמשיך ונעשה גיל ואושר כדי להנציח את זכרו. אנחנו כן נרצה לדעת מה קרה שם אבל זה לא ישנה את העובדה שאנחנו נתמקד בזיכרון שלו ובשמחה שהוא הפיץ".


גם מועדון הכדורגל הפועל חיפה, הקבוצה שאותה אהב ואף הפעיל את בובת הקמע במשחקים ספד: "בצער עמוק ובכאב גדול קיבלנו את הבשורה המרה על נפילתו של אוהד הקבוצה סמ"ר גילעד רוזנבליט ז"ל בן 21 מקיבוץ גניגר, חובש קרבי בגדוד 52 שנהרג אמש בפעילות מבצעית בעזה. גילעד ז"ל היה מתנדב בצוות התפעול של המועדון במשך מספר שנים עד לגיוסו לחיל השריון, בין היתר כמפעיל בובת הקמע. גם במהלך השירות הצבאי המשיך במהלך החופשות שלו להתנדב ולסייע למועדון. הבעלים יואב כץ, הצוות הניהולי והשחקנים שולחים תנחומים למשפחה".

היום (ו') קיימה הקבוצה משחק אימון במהלכו עלו השחקנים עם סרטים שחורים על הזרוע לזכרו של סמ"ר רוזנבליט. שחקני הקבוצות עמדו דקה דומיה לזכרו לפני שריקת הפתיחה ודובר המועדון נועם רגב נשא דברים לזכרו.

בית הספר יפעת, שבו לומדים אחיו של גילעד פרסמו: "משפחת העמק המערבי כואבים את נפילתו של סמ"ר גילעד רוזנבליט, גילעד ז"ל הוא אח של שני תלמידנו, מאיה (י"א) ואיתי (ט'). אנחנו מחבקים את משפחת רוזנבליט היקרה בשעתם הקשה ושולחים חיזוקים למאיה ואיתי יקירנו. יהי זכרו ברוך.