"ביום שבת נכנסתי לבית הכנסת וברגע שהתיישבתי הרב בישר לי שעמישר נפל"

ירין דורון | ישראל במלחמה | 11.03.24


אלפים ליוו בתחילת השבוע למנוחות את רס"ן (במיל') עמישר בן דוד בן ה-43 מעלי, מפקד החפ"ק של מפקד עוצבת הקומנדו, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה. בן דוד שנולד ביישוב קשת בגולן, עבר בשנים האחרונות להתגורר בעלי נטמן בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. הוא הניח אחריו אישה, שלומית, וחמישה ילדים והוא החלל ה-18 מבוגרי מכינת "בני דוד" בעלי.

אביו, חיים סיפר: "קראו לעמישר ככה בשם לא רגיל כי הוא נולד בשביעי של פסח שאז קוראים את שירת-הים. עמישר גדל במושב קשת ברמת הגולן איש תורה ועבודה. הם היו חבורה גדולה שעבדו בענפים השונים ביישוב, לכל אחד מהם קשר ישיר לקרקע והוא עבד במטעי התפוחים. היו גם השתובבויות בנחלים ומשם כנראה התחילה אהבת הטיולים והניווטים. הוא המשיך אחר כך לישיבה התיכונית בחיספין ומשם עלי ולצבא. הוא התגייס למגלן שם שירת גם אחיו הבכור וביום שאורי השתחרר ממגלן עמישר התגייס.

איפה תופס אותכם ה-7.10?

"ברמת הגולן, פתאום בבוקר שמענו מטוס שזה היה מפתיע והתחילו לרוץ שמועות והתחושה הייתה כמו של יום כיפור ואנשים נשלפו מבית הכנסת, רק בערב הבנו שזה הרבה יתר קשה. אני משמש בשמחת תורה כחזן של מוסף ולקראת השנה ביקשתי מהדור הצעיר להחליף אותי אבל כמה דקות לפני תחילת מוסף החזן ניגש אליי ואיחל לי בהצלחה, שאלתי מה קרה והוא סיפר שהבן שלי גייס אותו".

"עמישר לפני שנה תרם כליה וחזר לכושר, ובחמש השנים האחרונות הוא איש מילואים ומפקד החפ"ק של הקומנדו, הוא הבין את המצב וירד מיד לכפר עזה. בימים האחרונים שמענו הקלטות שלו צועק בהודעות וצאפ לסיוע כי יש הרבה פצועים. ממש שומעים אותו קורא: "אתם לא מבינים מלחמה, מלחמה". כמה ימים אחרי תחילת המלחמה העלו אותם לצפון ויצא שנפגשנו. הוא לא סיפר הרבה למרות שהרגשנו שהוא סוחב איתו הרבה דאגה בפן האישי".

על הרגע שבו התבשר על מות בנו סיפר האב: "כל יום שישי 5 דקות לפני כניסת שבת עמישר היה מתקשר לשיחה קצרה לאחל שבת שלום ולקבל ברכה. בשישי האחרון התקרבה השבת והוא לא התקשר ואז אני ניסיתי להתקשר אליו אבל לא הייתה תשובה. במקביל, שלומית, אישתו התקשרה וביקשה שאני אברך את הבנים של עמישר במקומו וסיפרה שהיא מתפללת שזה חד פעמי ובפעם הבאה עמישר יברך. ביום שבת נכנסתי לבית הכנסת וברגע שהתיישבתי הרב הגיע אליי ובישר לי שעמישר נפל".

ידעתם שעמישר נגע בכל כך הרבה אנשים?

"הכרנו את זה, ידענו גם שהוא עושה דברים ולא תמיד מספר ועכשיו אנחנו נחשפים לעוד ועוד סיפורים".

חיים, התייחס גם לשיח בימים אלה סביב חוק הגיוס: "מבחינתנו זאת שותפות ברורה, שליחות ברורה, גיבוי מלא הבנה מלאה שזה מה שעם ישראל צריך עכשיו ואנחנו שם. עם ישראל בשעה קשה מתגלה וימשיך להתגלות בגבורה ובאחדות".