"בשביל עומרי זאת הייתה גאווה להיות קצין ולוחם, עומרי בן אדם של ערכים"

ישראל במלחמה | 21.12.23

אמש הגיעה הבשורה המרה לפתח ביתם של משפחת שורץ ביישוב שדמות דבורה. בן המשפחה, עומרי נפל בקרב בצפון רצועת עזה, היה בן 21 בנופלו. בתפקידו האחרון שירת כצוער בגדוד 'גפן', בית הספר לקצינים, שירת כלוחם בסיירת צנחנים.

דורון יעקובי, חברתו הטובה של עומרי, ספדה לו: "עומרי היה ילד מדהים, קשה לי לדבר בלשון עבר. חבר טוב, הדבק של החבורה שלנו. יש לנו חבורה גדלה ומגובשת של בני המושב ועומרי היה התאום שלי בחבורה הזאת. היינו אותו בן אדם בגוף שונה, גדלנו בבתים אחד של השני, האחים שלנו מגדירים כל אחד מאיתנו כאח. השיחה האחרונה שלנו הייתה לפני שהוא נכנס לעזה, לצערי לא כך כך התראינו בחודשיים האחרונים מאז המלחמה. זאת הייתה התקופה הכי ארוכה שלא נפגשנו מאז שאנחנו מכירים וזה חקוק לי. בשיחה האחרונה בנינו הוא עדכן שהוא נכנס, שאלתי אותו איך הוא מרגיש והוא אמר שהוא מרגיש טוב ובטוח למרות שהוא נכנס עם גדוד אחר. יש לנו חבר שאנחנו נפגשים אצלו כולם במרפסת וזה היה הרגע שכולם חיכו לו, שנשב שוב יחד".

איך את נחשפת לאירוע?

"אני במילואים וחבר התקשר אליי הוא ידע שאני בחמ"ל וביקש לבדוק אם שמעתי משהו, התקשרתי הביתה לבדוק והבנתי שהבשורה נכונה. עדכנו את החברים ונכנסו ללופ העצוב. דיברתי הבוקר עם חברה וגם אם אני מנסה לשחזר סיטואציה שעומרי לא היה בה זה לא אפשרי כי עומרי היה בכל סיטואציה בחיים שלי. לעומרי יש טרקטורון מתפרק וכשהיינו בכיתה ט' נסענו בשדות המוכרים והגענו לעדר פרות עם פרעושים וכל החוויה הנוראית הזאת הייתה כל כך מצחיקה. אחר כך הגענו מסריחים ומטונפים למימונה של בת משפחה שלו וזאת סיטואציה שאני מגלגלת בראש מאז שקיבלנו את הבשורה".

על התקופה שבה עומרי שירת כקצין סיפרה דורון: "בשביל עומרי זאת הייתה גאווה להיות קצין ולוחם, רוב החברים שלנו לוחמים בצבא ועומרי התגייס לצנחנים. מאז ומתמיד הוא ידע שהוא יהיה קצין, הוא בן אדם של ערכים שרצה להעביר את הידע ואהבת הארץ".

"עומרי אהב מאוד להצחיק אותנו הוא היה יכול פתאום משום מקום לשלוח הודעה מצחיקה בלי שאף אחד דיבר או להגיע בלבוש ייחודי רק לו. הוא היה רוצה שנשאר שמחים ועכשיו אנחנו מתכננים לאסוף את כל הבדיחות שלו כדי שנזכור אותו ככה".

מה היה החלום שלו?

"הוא דיבר הרבה על רפואה, בהתחלה הוא אפילו התלבט אם לצאת לקורס קצינים כי הוא רצה להיות רופא. היה לו חלום לטייל עם הבנים בחבורה והם דיברו הרבה על הטיול שאחרי הצבא ומעבר לגור בעיר הגדולה".

"הפחד הכי גדול שלנו יהיה שאח מהחבורה יעלם לנו ככה. כל אחד נמצא ביחידה אחרת וכולם קרבים, כשזה פוגש אותך כל כך קרוב בבית זה הרבה יותר מטלטל. אנחנו עכשיו בלופ של עצב שאנחנו לא יודעים מתי הוא ייגמר".

גם בקהילת שדמות דבורה ספדו לעמרי: "עומרי, נצר למשפחה חקלאית שורשית, בן לתומר ולשירלי, אחיהם הגדול של נועם ואלה ונכד לתרצה וליבלה ממייסדי היישוב, נער חמודות עם חיוך רחב, שילוב ייחודי של ילד מקסים ובחור לתפארת. פעל כמדריך נוער בתנועת המושבים ודמותו היא חלק בלתי נפרד מהנוף המושבי. לפני גיוסו לצה"ל העניק למדינה שנת שירות בקיבוץ בארי. קהילת שדמות דבורה מתקשה להאמין על האובדן, נותרו כואבים והמומים".

מהמועצה האזורית הגליל התחתון ספדו: "המועצה מרכינה ראשה על נפילתו של סגן עומרי שורץ ז"ל בקרבות הגבורה על הגנת המולדת. עומרי ז"ל ממושב שדמות דבורה, בוגר סיירת צנחנים ושירת כצוער בקורס קצינים בהשלמת לוחמי חי״ר בגדוד גפן, לחם בשבת השחורה בתוך קיבוץ כיסופים ובכך הגן על גבולות הארץ והציל חיי רבים. נפל ביום ח' בטבת התשפ"ד 20.12.2023 בקרב ברצועת עזה. במהלך הלחימה השתתף עומרי בקרבות רבים ונועזים אל מול האויב, הפעילות בה נפל עומרי עדיין אסורה בפרסום. בן 21 היה בנופלו. יהי זכרו ברוך".


ובשעות הצהריים כאמור הובא עומרי למנוחות כשאלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה.