"טל הרגיע את אבא שלו שהם מחוץ לרצועה, אבל דווקא שהוא הרגיש קצת הקלה זה דפק לו על הדלת"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 06.05.24


אסון כרם שלום. ארבעה חיילי צה"ל נפלו באירוע הקשה שהתרחש אתמול במתקפת הפצמ"רים, ביניהם סמ"ר טל שביט, מקיבוץ כפר גלעדי לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל. יחד עם שביט נהרגו גם סמ"ר ראובן מרק אסולין, בן 19 מרעננה, וסמ"ר עידו טסטה, בן 19 מירושלים, ששירתו בגדוד שקד של חטיבת גבעתי.

אלוף משנה עופר לוסטיג, חבר כפר גלעדי, חבר קרוב של משפחת שביט: "כפר גלעדי לא חווה 36 שנה שכול צבאי ואתמול הבשורה הדיפקה על השער, טל היה ילד מדהים בכל קנה מידה, חייכן, צחקן, עם עיניים כחולות, פנים של מלאך, ילד משכמו ומעלה ממשפחה משכמה ומעלה. משפחת שביט הם מבני הקיבוץ מדור הנפילים וטל היה בן כיתה של ביתי. אנחנו מכירים אותו מיום שנולד, ילד שהוא מלח הארץ, פרח, היה מדריך בנוער העובד והלומד, עשה שנת שירות ואחר כך שירות קרבי".

"אבא שלו, רן הוא מפקד כיתת הכוננות, בסוף השבוע ישבתי איתו והוא סיפר על הפחד, טל היה 7 חודשים בעזה והיה פחד. הוא סיפר על השיחה האחרונה עם טל שהרגיע אותו שהם סיימו פעילות ושהם לא עושים יותר מידי ושיהיה רגוע אבל דווקא שהוא הרגיש קצת הקלה זה דפק לו על הדלת".

אירוע הנפילה של טל מתרחש כשבמקביל קיבוץ כפר גלעדי מפונה כתוצאה מהמלחמה בצפון ובשל כך לא מתפרסם מועד הלוויתו של טל.

עופר: "שנת 2024 מעל 107 שנים שהקיבוץ נוסד אנחנו עסוקים בהקמה של אחדות. יש לזה השלכות אבל כדי שלא נייצר סיכון לחיי אדם יתקיים טקס בגינוסר ובהמשך ללא זמן ומועד תיערך קבורה צבאית. אנחנו לא נתגנב ולא נקבור בחושך ולא נקבור כמו גנבים בלילה. נקיים הללויה, נרכין ראש ונרים אותו חזרה כי אנחנו כאן".