בתום סאגה משפטית ופוליטית: נתנאל אלפסי הוכרז בשנית כראש המועצה מגדל

חדר חדשות | 21.05.24

נתנאל אלפסי ימשיך קדנציה נוספת כראש המושבה מגדל לאחר שניצח הערב בבחירות החוזרות את המועמד רוברט קנדי אמרוסי. בתום ספירת הקולות מ-3 קלפיות גרף אלפסי 702 (54 אחוזים) קולות לעומת אמרוסי שסיים עם 597 בלבד (46 אחוזים).

נציין כי 1,308 בעלי זכות בחירה יצאו להצביע בבחירות התקיימו היום שהם מהווים 82.2 אחוז מכלל הבוחרים, נתון גבוה מהבחירות מועד א' אז נרשמו 77.3 אחוזי הצבעה.

הבחירות במושבה מגדל הפכו לסיפור המרתק של הבחירות לרשויות המקומיות לאחר שבסיבוב הראשון הוכרז תחילה אלפסי כמנצח כשסיים עם 601 קולות לעומת 598 קולות להם זכה אמרוסי. אלא שבמחנה אמרוסי סירבו לקבל את התוצאות לאחר שדרשו לקבל שלושה קולות שנפסלו בעקבות טעות בכתיבת שמו של אמרוסי שבהם נכתב "רוברט אמרוסי" במקום "רוברט "קנדי" אמרוסי".

כמה ימים אחר כך הוגש לבית המשפט המחוזי עתירה מטעמו של אמרוסי שדרש מבית המשפט לאשר את הקולות שנפסלו. בית המשפט ששמע את הטענות קיבל את העתירה והוביל למצב של תיקו 601 קולות לשני המועמדים. לאחר האישור עוד נשמעו קולות ממחנה אמרוסי ששקלו להגיש ערעור ולדרוש גם את פתיחת המעטפה שהגיעה בטעות ביום הבחירות למג'דל שמס במקום ליישוב מגדל, אלא שבסופו של דבר העתירה לא הוגשה.

מנגד, אלפסי הגיש בקשה לבית המשפט העליון לאישור הגשת ערעור על החלטתו של בית המשפט המחוזי אלא שבסיום הדיון נכתב בפרוטוקול: "בגמר הדיון, ובהמלצתנו, חזר בו המבקש מהבקשה".

היום כאמור סאגת הבחירות הגיעו לסיומה כשאלפסי ניצח והוכרז רשמית כראש המושבה לארבע וחצי השנים הבאות.