דוידי: "האיום על חיי? נאמר לי שמבחינת הצבא אני אמור להיות מפונה. אם זאת ההתייחסות אוי לנו לאן הגענו"

ירין דורון | ישראל במלחמה | 29.01.24

איום מפורש: פעיל חיזבאללה תועד כשהוא מכוון נשק לכיוון ביתו של יו"ר מושב מרגליות איתן דוידי. מדובר בפעם השניים שדוידי זוכה לאיום מפורש על חייו מצד חיזבאללה.

דוידי: "זה התחיל לפני שבוע וחצי ששלחו לי את וטסאפ וכתבו שם שניסו לפגוע וביום שבת קיבלתי טלפון מחבר ששאל אם שמעתי את הרעש שעשה ציוץ בטוויטר. כמובן שזה הקפיץ אותי מיד אי אפשר לזלזל בדברים האלה זה כבר אירוע רציני, הם יכולים לירות בנו טיל בכל רגע שהם רק רוצים הם רק צריכים לבחור במי הם פוגעים".

מה אתה עושה עם האיום הזה?

"אני מתקשר לפיקוד צפון ומדווח על האירוע והם אומרים לי שמע מבחינתנו אתה מפונה ואתה יכול לעזוב את היישוב אין לנו שום בעיה אתה אדון לעצמך. אני ציפיתי כאזרח ישראלי כנבחר ציבור שמדינת ישראל מקבלת דיווח כזה שיבדקו את זה נכון. אם זאת התייחסות של מדינת ישראל לאזרח מאוים על ידי חיזבאללה אוי לנו לאן הגענו. אני כמובן התרעמתי על העניין ואמרתי שזה לא יכול לעבור על סדר היום ושאני מבקש בדיקה ודורש, לא מבקש דורש, בדיקה ותשובה עכשיו".

"הרי מה אומרים לנו כל הזמן כל הזמן אומרים לנו חבר'ה אנחנו בלחימה בעצימות נמוכה ואנחנו בהכלה, אני לא מקבל את זה, אני מוחה על זה. מדינת ישראל צריכה להודיע לחיזבאללה שהיא לא מתכוונת להתפשר מלבד הסיכום של 1701, אני שומע כל מיני ניסיונות לגשר במו"מ כזה או אחר – על מה אנחנו מנהלים משא ומתן? ישראל צריכה להגיד לחיזבאללה שאם הם לא רוצים ללכת אחורה אנחנו ניקח אותם לאחור, הם לא יכולים לנהל אותנו. מה שקורה פה זה אבסורד אחד גדול רצועת ביטחון בתוך מדינת ישראל החיזבאללה יושב לנו על הגדרות יורה עלינו יום יום הורג לנו אנשים אז מה הממשלה מחכה שיקרה".

עוד כמה זמן תושבי הצפון תוכלו לחיות כך?

"זה סיוט שלא נגמר, אבל כולם מוכנים להמשיך ולהישאר ככל שיידרש ובתנאי אחד שמדינת ישראל תשכיל להחזיר את החיזבאללה לקווים שבהם הסכמנו בסיום מלחמת לבנון השנייה קרי צפון הליטני. מלבד הדבר הזה אני מודיע התושבים בצפון לא יחזרו לבתים והצפון יישאר שומם. אומרים לי תשמע אתה מאוים אל תגיע למרגליות ואני אומר לכולם עם החיילים שלנו שם המילואימניקים שלנו שם אז גם אני יכול להיות שם".