"דור שלח הודעה בשעה 6:57 וכתב "הכל טוב", הוא שידור לנו בטחון וכנראה שגם הם לא הבינו את סדר הגודל"

עמי כברי ואביטל גונן | יום הזיכרון 2024 | 13.05.24


סמ"ר דור לזימי ז"ל מכפר תבור, נפל בקרב במוצב נחל עוז בשבת השחורה של ה-07.10. הוא נלחם עם חבריו במשך שעות במאות מחבלים עד שנפל יחד עם רבים מחבריו. תפקידו האחרון שירת לזימי כמפקד כיתה בגדוד 13 שבחטיבת גולני, הוא היה בן 21 היה בנופלו.

אחיו, בר לזימי סיפר היום לעמי כברי ואביטל גונן: "התחושות הם תחושות שלא ניתן להסביר במילים, אנחנו לא יודעים איך לגשת ולחשוב על מה שקורה, במיוחד ההורים ולי. קיבלנו את הבשורה על נפילתו של דור בהלם, ועכשיו כל המעטפת הזאת של המדינה וכשאנחנו עדיין בתוך מלחמה זה מאוד מקשה".

על בוקר האירוע סיפר: " דור שלח לי הודעה בשעה 6:57 וכתב "הכל טוב איתי אם שמעת משהו". דור הוא ילד רגוע שלא מדאיג ובאמת הבנו מזה שהכל בסדר, שאולי הוא נלחם ואחרי כמה שעות והכל יהיה בסדר אבל אז מגיעות שמועות בכל מיני אפליקציות ואז הבנו שהמצב הרבה יותר קשה ממה שהוא רשם. הוא שידור לנו בטחון וכנראה שגם הם לא הבינו את סדר הגודל, זה היה משהו שהם לא ציפו לו".

מתי הייתה הפעם האחרונה שהוא היה בבית?

"באותה שבת הוא סגר בבסיס, שבוע לפני הוא היה בבית בחג וזהו משם הוא לא חזר הביתה. הוא עבד קשה מאוד גם בתקופה של ההפגנות על הגדר באזור שלו ורוב השבוע לא דיבר איתנו, הוא היה בשטח והיה עמוס עד הרגע האחרון. איתי הוא דיבר כמה שעות לפני האירוע בערב שבת".

"מה שמקשה ומתסכל אותנו זה שעד היום אנחנו לא יודעים מה קרה באירוע, לא קיבלנו תחקיר וכל מה שאנחנו מכירים זה מסיפורים וסרטונים. זה מקשה על ההורים כי אין מי שיספר מה קרה שם, אנחנו יודעים שהוא היה בש"ג משם לא יודעים מה קרה".

"פגשנו חברים ששירתו איתו, בודדים הגיעו וסיפרו לנו שהייתה לחימה קשה, מסוק קרב שעזר להם בהתחלה ואז נסע למקום אחר, שאנשים ניסו לעזור אבל המחבלים מנעו מכל כוחות החילוץ להגיע לנחל עוז והם נלחמו בגבורה ורובם נהרגו. רק אחרי הצהריים הגיעו לחלץ והייתה לחימה מטורפת".

על פעולות ההנצחה סיפר: "אנחנו בונים בימים אלה מצפה לזכרו, דור אהב טבע ונופים וזה לא ייקרא אנדרטה אלא מצפה כי זה מה שהוא אהב, אנחנו רוצים שיזכרו ויהיה גאים ושמחים".