האסון ביום העצמאות: "אלעד ניסה להגיש סיוע לחיילים נפגעו וספג נ"ט"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 16.05.24


במהלך יום העצמאות הגיע אלעד פינרהוט ליישוב אדמית בגליל המערבי, הוא הגיע לבקר חברים, לחזק אותם ולציין איתם את החג הארוחה משותפת. במהלך הארוחה שיגר חיזבאללה טיל נ"ט לעבר כוח צבאי שהיה בסמוך, אלעד ששמע את האירוע מיהר לאזור לנסות להגיש עזרה אבל אז ספג פגיעה ישירה של נ"ט שלא הותיר לו סיכוי.

שמשון פינגרהוט, אחיו של אלעד סיפר: "אלעד היה מבקש ממני לא לתת לא תארים שאין לו אז הוא היה איש חצי ברזל כי התחרינו בתחרויות של חצי ברזל, זה היה תחביב משותף שלנו ביחד ועסקנו בו רבות בשנים האחרונות. גדלנו באפרת ואלעד מאוד אוהב טבע ואדמה, הוא אף פעם לא אמרה באופן מפורש אבל הייתה לו כמיהה להיות חקלאי ואחרי שהתחתן הוא עבר לגור ברמת הגולן, הוא עסק קצת בחקלאות. הזווית החקלאית שלו התחילה בגוש עציון שהוא בגיל 21 נטע כרם גדול במזרח הגוש כחלק מחידוש של ההתיישבות, הוא דחף לחדש את ההתיישבות שם ולהביא גרעין של משפחות צעירות והוא שתל כרם יין. אחר כך הוא מצא שותף ועיבד איתו מטעים זיתים במושב בין שמן וכל זה לפני גיל 22. כשהוא התחתן הוא עבר לגולן ואהב את הטבע והאדמה ושם עסק במסגרת תוכנית חקלאית לבני נוער שעוסקים בחקלאות הוא היה מלווה אותם ועוסק איתם בעבודה חקלאית וגם מלווה אותם בלינות שטח. הא היה איש של אנשים, תמיד ידע איזה הערה לתת, איזה עקיצה לתת או ביקורת, הוא נגע באנשים.

מה אתה יודע על האירוע?

"הוא עלה לאדמית לחברים שגרים במושב והחליטו לא להתפנות, הוא חגג איתם את יום העצמאות והם הדליקו מנגל בבית של החברים. אלעד שהיה מוכשר בתוכם האוכל הכין את האוכל, ואז התחיל אירוע הנ"ט, הראשון פגע כמה עשרות מטרים מהבית שבו הם היו ואלעד מיד יצא לראות מה קורה ואיך הוא יכול להגיש עזרה מבלי לדעת שהוא על הכוונת. עוד לפני שהוא הספיק להגיע לחיילים שנפגעו הוא חטף את הטיל".

"אלעד היה אדם שלא פוחד יתר על המידה, לפעמים בצורה מסוכנת יותר ולפעמים פחות. לי באופן אישי הייתה הרגשה מהתבוננות באלעד שהעולם קצת קטן עליו. הוא בעצמו הרגיש שהוא נולד בדור הלא נכון, הוא היה צריך להיוולד בדור שהקים את המדינה, דור הפלמ"ח להקים יישובים. היה לו קוד לבוש והתנהגות שהוא אימץ בגיל קטן ואחרי שהתחתן הוא התשנה קצת אבל לכל אורך הדרך היה לו קשה להכניס את עצמו למסגרות".