האסון וחסד: משפחתו של הפעוט נגב באב"ד החליטה לתרום את איבריו

ירין דורון | מדברים ברדיו | 08.05.24

אסון כבד פקד את משפחת באב"ד שאיבדה את בנם הפעוט נגב, כשהוא רק בן שנה וארבעה חודשים.

הטרגדיה הנוראית התרחשה בערב ליל הסדר, אז בשטח בית הכנסת בן של מתפלל שרצה להזיז את הקלנועית של אביו לחץ על הגז במקום על הילוך אחורי. הקלנועית פגעה בנגב הקטן וגרמה לו לפציעות אנושות. הוא פונה לבית החולים שם נאבקו הרופאים על חייו אך כעבור שבועיים הודיעה שנגב הקטן נפטר מפצעיו. לאחר מותו החליטה המשפחה לתרום את אביריו ולהציל חיים של מי שהיו זקוקים להם.

חבר של משפחת באב"ד, שניאור הורוביץ סיפר: "זאת מכה בלתי נתפסת, זה לא משהו שקרה בדרך טבעית. נגב היה הילד היחיד של הללי וחנוך אבל הוא היה ילד של כולנו. ביום שני, ערב ליל הסדר חנוך והללי נסעו להורים שלה בכפר אדומים בשעת התפילה חנוך שיחק עם נגב ברחבה וכל הילדים היו שם ואז בסיטואציה לא הגיונית קלנועית של קשישים נכנסה למתחם הזה. ממה שאנחנו מבינים בעל הקלנועית נכנס לבית הכנסת להתפלל, הבן שלו ניסה להוציא את הקלנועית, חנוך בתגובה לקח את נגב וזז איתו הצידה והם התיישבו על מדרגות. ככל הנראה בטעות שלא ברור איך קרתה הקלנועית התדרדרה במדרגות והחלק האחורי של הקלנועית פגע בנגב".

"בשלב הזה הם הבינו שהמצב קשה מאוד, חנוך עם כוח לא מוסבר הצליח להרים את הקלנועית מעל נגב וצעק לעזרה, הוא ממש מתאר שהוא צרח לעזרה. המתפללים שהיו שם שמעו אותו ויצאו לעזור לו, הם פינו אותו אחרי ניסיונות לייצב את מצבו לבית החולים. בהתחלה הייתה הייתה אופטימיות מסוימת שהניתוח הראשון שעשו לו עזר אבל לאחר מכן המצב מתדרדר בצורה מהירה מאוד. חנוך והללי היו בכאב נוראי וביקשו מכולם להתפלל אבל לצערנו זה הסתיים בצורה טרגית. אנחנו עוזרים בכל מה שצריך אבל זה אבל שאי אפשר לתאר".

על המצב של ההורים סיפר: "חנוך קצין ביהלו"ם, הללי מ"פ בצבא, חנוך חצי שנה לא ראה את הילד בגלל שהיה במלחמה בעזה, הללי בכל הזמן הזה קראה להללי הבן זוג שלי. אי אפשר היה להתעלם מהיופי של נגב. בלוויה ביקשו ההורים מכולם להרים את הראש ולהמשיך בחיים, אני לא מבין מאיפה הכוחות".