הבן שלנו נפל כגיבור על הגנת המולדת, איבדתי את היקר לי מכל את היהלום שבכתר. אני שומע את השיר לזכרו שוב ושוב, נשבר ובוכה מהתרגשות

ירין דורון | מלחמת "חרבות ברזל" | 20.11.23

חודש וחצי אחרי נפילתו של סמל שמעון אלרואי בן שטרית, מבית שאן, לוחם איסוף בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות, יוצא שיר חדש לזכרו שנכתב על ידי חבריו: "גיבור של כולם".

אלרואי (20) ז"ל נפל כבר ביום הראשון של המלחמה בקרב במוצב נחל עוז והניח אחריו הורים רפי ואיריס ושלוש אחיות אוריה, יהל ונאורה.

לאחר יצאת השיר סיפר היום רפי לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו": "אנחנו בתוך טרגדיה לאומית היסטורית אבל בסוף אתה לבד, זה האבל הפרטי האישי, המשפחתי. יש לנו מעט נחמה שהבן שלנו נפל כגיבור על הגנת המולדת. הגיבורים שספגו את מכת האש הראשונה הצילו את מדינת ישראל. הכדורים שהם ספגו וירו הצילו רבים כי כל מחבל יכול היה להמשיך ולטבוח בילדים ונשים ביישובים. הם נפלו מות גיבורים וככה צריך לזכור אותם. אני איבדתי את היקר לי מכל את היהלום שבכתר, הבן היחיד שלי".

מאז שהתבשרת על מותו הספקת לשאול מה קרה באירוע?

"שאלתי את השאלות הקשות, יש הרבה שאלות שאין עליהן תשובות, נעשה תחקיר שטחי בשלב הזה אבל דבר אחד ברור – הם כולם נלחמו בגבורה ונפלו יחד. הם נמצאו הרוגים במיגונית וסביבם היו הרבה גופות של מחבלים וכדורים, היה קרב והם לא ויתרו בו לרגע. אנחנו יכולים רק להיות גאים בו".

וכאמור בימים אלה יוצא השיר לזכרו של אלרואי "גיבור של כולם": "אנ'לא אשכח את הלילה ההוא מול ירח איך צרחנו שירים והיית שמח איפה אתה? מחכים שתבוא.. וגיא מתקשר אליי כל השבוע מספר לי שנופל עליו התקף געגוע אז איפה אתה…".

קרא עוד

בן שטרית: "קיבלתי הודעה מדור שמעון ואני רגיל לשמוע ממנו מידי פעם ושנכנסתי לקישור שהוא שלח התרסקתי. זה שיר מדהים וכל שורה שוברת אותך, זה ביצוע מושלם. אלרואי הזכיר את אליהו בלא מעט מקרים והם עשו עבודה מרגשת ואני שומע את השיר שוב ושוב ובוכה מהתרגשות".

אליהו עמרם, חברו של אלרואי ומי שכתב והלחין את השיר: "האמת שאף אחד לא ידע מהפרויקט הזה, רק כמה חברים קרובים. זה היה תהליך קשה מאוד שהתחלנו לעסוק בו רק אחרי שנפל האסימון. כשהתחלתי לעבוד על השיר הרגשתי שהיה צריך משהו שיזכיר אותו אז נכנסתי לוצאפ ולקחתי הקלטה מבין האחרונות שהוא שלח לי מהיציאה האחרונה שלו הביתה. אני חושב שזאת הייתה הדרך הכי טובה להנציח ולהזכיר אותו".

דור שמעון, מבצע השיר: "אליהו שלח לי את השיר יומיים אחרי המקרה, הייתי שבור מידי מכדי להאזין לסקיצה, אבל שהאזנתי לזה זה פילח את הלב. אלרואי אהב מוזיקה והיה גרפיקאי מוכשר והתמקצע בזה ולצערי גם התחלנו לעבוד על משהו ביחד שבועיים לפני שהוא נהרג ועדיין לא סיימנו אותו. אין זמן שמנחם ושום שיר לא יעביר את הכאב אבל ניסינו לעשות הכי טוב".


להאזנה לשיר