דמעות ביום ההולדת: "הוא היה רוצה שנחגוג לו, הרמנו כוסית לכבודו, בלעדיו. ניסינו להעלות זיכרונות ובין לבין התפרקנו"

חיים הכט | ישראל במלחמה | 24.12.23

הלב נשבר: כמה שעות לפני שהיה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-21 נפל סמ"ר ניר רפאל קנניאן מקיבוץ בית קשת. הוא שירת כלוחם בסיירת גבעתי ונפל בערב שבת בקרב בדרום הרצועה. למרות נפילתו חגגו הלילה חבריו את יום הולדתו, העלו זיכרונות, צחקו ובכו.

חברו הטוב של ניר, יוני לוי: "לא דמיינו שנגיע לסיטואציה הזאת, ניר היה כמו בן משפחה שלי ושל החברים, חבר הכי טוב. בן אדם הכי מיוחד שהכרתי בחיי. בחיים לא חשבתי שככה הוא ילך. לא לפני היומולדת שלו, לא לפני גיל 20. בחצות, אחרי שכבר ידענו שהוא נפל בקרב, חגגנו לו יום הולדת בלעדיו, ידענו שהוא רוצה שנעשה את הרמת הכוסית לכבודו למרות שהוא כבר לא איתנו ואנחנו נעשה את זה מעכשיו כל שנה. ניסינו להעלות זיכרונות, היו זיכרונות טובים כי זה מה שניר היה ומה שהיה לנו איתו ובין לבין התפרקנו, אנחנו עדיין לא קולטים את זה".

עוד סיפר לוי: "ניר היה בכל שישי מגיע למשפחה והיינו אוכלים ביחד ארוחות שישי, אנשים היו בטוחים שאנחנו אחים, אפילו היו מי שהיו מחליפים את השמות שלנו. כל החוויות שלי זה איתו. אני מרגיש שמשהו בתוכי נעלם אני לא אצליח לעכל את זה".

על השיחה האחרונה ביניהם סיפר: "הוא סיפר שהוא מצליח למצות את עצמו, הכיר חברים לחיים מהצוות והוא נתן את החיים שלו לשמור עלינו הוא לשנייה לא פחד. לפני שלקחו לו את הטלפון הוא שלח הודעה שהוא גאה במה שהוא עושה".

בהודעה האחרונה ששלח לחבריו לפני הכניסה לתמרון כתב: "אני מאמין בלב שלם שמה שאני, הצוות שלי, הפלוגה שלי, הצקפ שלי וכל צה"ל ככלל, ישנה את ספרי ההיסטוריה ויוביל אותנו לתקופה חדשה אשר בה אף ארגון טרור לא ירצה להתעסק איתנו. הרוח שלי והרוח של כולם חזקה מאוד, רוח לחימה בלי פחד, רוח של לוחמים, אריות, מכונות מלחמה שהתאמנו במשך שנתיים לרגע הזה. אנחנו עם מלוכד ומאוחד ורק יחד ננצח. עם ישראל חי. אני אשמור על עצמי ואתם תשמרו על עצמכם אוהב אתכם ❤".

לוי: "היה לו חלומות לטייל בחול עם כל החברים והיו לנו חלומות שנגור באותו קיבוץ ולהיות יחד כל הזמן. לא ראינו מצב שאנחנו לא ביחד".