הובא למנוחות בראל לב סורוצקין בן ה9 שנפצע בתאונת אופנוע בחמדיה

קול רגע
חדר חדשות | 29.01.25

בבית העלמין בעפולה הובא היום למנוחות בראל לב סורוצקין בן ה9, תושב העיר שנפצע אנושות לפני ארבעה ימים בתאונת אופנוע בחמדיה. בראל פונה במצב אנוש עם חבלת ראש קשה למרכז הרפואי העמק, בו נאלצו הבוקר לקבוע את מותו. בני המשפחה החליטו לתרום את איבריו.

צילום: באדיבות המשפחה

בראל ז"ל למד בבית הספר אלון יזרעאל, מנהלת בית הספר פרסמה הבוקר הודעה להורים:

"היום התבשרנו על מותו בטרם עת של תלמיד בית הספר בראל חיים לב סורוצקין, תלמיד כיתה ד' 3 .אנו מחבקים את משפחת לב סורוצקין בצערם העמוק ושולחים את תנחומינו. חשוב לנו מחר לקיים שיח בכיתות עם התלמידים, לשתף במותו, לתת לגיטימציה לתחושות שיעלו ולעבד את רגשותיהם. נשתף אתכם מחר על האופן בו המידע תווך לילדכם. מצרפים עבורכם דגשים לנושא זה, שיוכלו לשמש לכם כעוגן במידה והשיח יעלה גם בבית.לעיתים במצבים קשים מעין אלה, ישנו רצון להגן על הילדים ולמנוע מהם להתוודע אל המציאות הקשה. אך המידע נפוץ ועלול להגיע אליהם באופן לא מסודר ומאורגן. ילדים שאינם מקבלים מידע באופן מתווך ומארגן עלולים "להשלים" את המידע באופן דמיוני ומעורר חרדה ובכך להישאר נבוכים אל מול תהיות ופחדים. חשיבותה המרכזית של השיחה היא בכך שהיא משאירה לילד דלת פתוחה למבוגר תומך, המבין אותו ונמצא שם בשבילו. אין דרך אחת מתאימה לניהול שיחות במצבי משבר. כאן נדרשת רגישות אישית מצד ההורה וזיהוי צרכיו של הילד. החשוב מכל הוא : הקשיבו לילד ואפשרו לו ביטוי של רגשות ושאלות. ייתכן שהילדים ישאלו שאלות על מוות, יביעו חשש ממוות ובנוסף אולי יתעוררו זיכרונות אישיים כואבים. במידה וילד שואל יש לנסות ולהסביר לו בשפה פשוטה ותואמת גיל את מה שקרה. בעיקר להדגיש את העובדה שאירוע כזה יוצא דופן וכן לבסס לו את הביטחון ואת תחושת ההגנה.חשוב לשדר תקווה וציפייה להתאוששות והתמודדות.ילדים מגיבים בדרכים שונות וכולן טבעיות ולגיטימיות להתמודדות עם המצב. עם זאת, במידה ומתעוררות תגובות מדאיגות או התנהגויות חריגות ניתן לפנות ולהתייעץ איתנו. הצוות החינוכי: מחנכת, יועצת ופסיכולוגית בית הספר יעמדו לרשותכם".