הותר לפרסום: עדן זכריה נרצחה בשבי. גופתה חולצה מעזה יחד עם גופתו של חייל צה"ל זיו דדו ז"ל. בפעולת החילוץ נפלו 2 חיילי צה"ל ביניהם בנו של גדי אייזנקוט

רותם אטיאס | ישראל במלחמה | 12.12.23

הלב נשבר. 67 ימים אחרי שנחטפה הותר לפרסום שעדן זכריה נרצחה בשבי חמאס בעזה. עוד הותר לפרסם כי גופתה חולצה על ידי צה"ל יחד עם גופתו של חלל צה"ל זיו דדו מעפולה. באירוע החילוץ נפלו שני חיילי צה"ל רס"ר (מיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל ורס"ר (מיל') איל מאיר ברקוביץ' ז"ל ונפצעו לוחמים נוספים.

בהודעה של דובר צה"ל נמסר: "לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, הודיעו היום (ג'), נציגי צה"ל ומשטרה למשפחותיהם של עדן זכריה ז"ל ורס"ב זיו דדו ז"ל, שנחטפו ביום שבת ה-7.10.23 ע"י ארגון הטרור חמאס, על כך שגופותיהם חולצו והוחזרו לשטח מדינת ישראל".

"עדן (27) ז"ל נחטפה מהמסיבה ברעים וזיו (36) ז"ל נחטף ונפל בעת שירותו כמנהל עבודה לוגיסטי בגדוד 51 שבחטיבת גולני ועד היום הוכר כחלל חטוף בידי ארגון טרור. אנו משתתפים בצער המשפחות ונמשיך ללוותן. במסגרת הפעילות שאפשרה את איתור הגופות, נפלו רס"ר (מיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל ורס"ר (מיל') איל מאיר ברקוביץ' ז"ל ונפצעו לוחמים נוספים. המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת כל החטופים הביתה. אנו פועלים יחד עם גופי הביטחון, בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה".

כזכור, עדן זכריה ז"ל בילתה במסיבת המוזיקה ברעים והצליחו להימלט משטח המסיבה יחד עם בן זוגה אופק קמחי. בתחילה הוגדרו השניים כנעדרים ומאוחר יותר התברר כי קמחי נרצח ועדן נחטפה לעזה. היום כאמור הותר לפרסום שעדן נרצחה בשבי.

תגובת פורום תקווה על ההודעה לחילוץ גופותיהם של עדן זכריה וזיו דדו הי"ד, ועל כך שלוחמי צה"ל גל איזנקוט ואיל ברקוביץ הי"ד נפלו בדרכם לחילוץ גופות החטופים: "הערב קיבלנו את הבשורה הקשה על חילוץ גופותיהם של עדן זכריה וזיו דדו הי"ד, שנרצחו על ידי מחבלי החמאס ועל כך שלוחמי צה"ל גל איזנקוט ואיל ברקוביץ הי"ד נפלו בדרכם לחילוץ גופות החטופים. הלב של כולנו שבור וקרוע לשמע הבשורה הקשה. אין בפינו מילים בכדי לנחם את משפחת זכריה שנאלצה לאחר חודשיים של המתנה לשמוע את הבשורה הקשה מכל, ואת משפחת דדו שהתבשרה כבר בתחילת המלחמה על הרצחו של בנם. אנו מוסרים להם את תנחומינו בשעה הקשה".

"השכול של משפחות החטופים מצטרף לאבל של אלפי המשפחות שבניהם נטבחו בשמחת תורה 7.10, ושל משפחות הלוחמים שנפלו במלחמה הכל כך צודקת הזו להכרית את הרוע ולשחרר את החטופים. אנחנו מוסרים את תנחומינו למשפחות ברקוביץ ואיזנקוט, ואת תודתנו והערכתנו על שנאלצו להקריב את היקר מכל, למען שחרור קרובי משפחתנו החטופים בעזה".

"ישראל ערבים זה לזה ודמיהם מעורבים זה בזה, דם הבנים והבנות שנטבחו, דם הילדים שנחטפו ודם החיילים הגיבורים שנפלו. צה"ל הוא צבא של אחים ואחווה. 'כולם בעד כולם', כך זה אצל עם ישראל, אח מציל ונלחם למען אחיו. יש לוחמים במדים ויש לוחמים ללא מדים, וכולם חשובים ויקרים לליבנו במידה שווה. אנו מוסרים את תודתנו והערכתנו הרבה לכל החיילים והחיילות המחרפים את נפשם גם ברגעים אלו למען שחרורם של החטופים והסרת האיום הבטחוני המאיים על כולנו".