"החלום של אילן היה לעלות לארץ ולהתגייס, זאת המטרה שלשמה הוא בא והוא הגשים את החלום"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 16.05.24


סמל אילן כהן, בן 20, עלה מארגנטינה בחודש מרץ 2023, הוא הגיע למרכז הקליטה בכרמיאל של הסוכנות היהודית עם חלום להתגייס לצבא לשירות קרבי. אחרי תקופה של לימודים הוא הגשים את החלום והתגייס לצבא. הוא נלחם בגבורה ב-07.10 כשהוא לבד בארץ, בחודש דצמבר האחרון הגיעה אימו לביקור מארגנטינה והשניים נפגשו לראשונה אחרי שמונה חודשים. אתמול כהן, לוחם בגדוד 202, חטיבת הצנחנים נפל ברצועה.

יהל ברקוביץ', המדריך של אילן ממרכז הקליטה בכרמיאל סיפר: "היה אתמול לילה מאוד לחוץ, יש הרבה חיילים שנשארנו איתנו בקשר מתוכניות ההכנה של המרכז שמשרתים בצנחנים וביחידת "חץ" והיה מתח מאוד גדול. הבשורה על אילן תפסה אותי בהלם מוחלט לא ישנתי כל הלילה. החלום של אילן היה לעלות לארץ ולהתגייס, זאת המטרה שלשמה הוא בא והוא הגשים את החלום והתגייס ליחידה קרבית. הלילה הזה מהרגע שנפוצו השמועות היה קשה לישון ואחרי זה אי אפשר היה לישון בכלל, אלה תחושות קשות מאוד".

"אילן הגיע במרץ 2023 למד בתוכנית של חודש ולמד את המשמעת הצבאית וההיסטוריה הצה"לית. הוא הגיע מארגנטינה עם רמה יחסית בסיסית של שפה אבל הוא מאוד השקיע, היה לו חשוב להתאמן ולשאול שאלות והוא שמר על אנרגיות גבוהות לכל הדרך. בגלל זה הכאב גדול כי הקלישאה שלוקחים את הטובים ביותר זה נכון מאוד לגביו. מאז ה-07.10 הוא נלחם בעזה וניסיתי לשמור איתו על קשר מרחוק עד כמה שאפשר במטרה שהוא ידע שמחכים לו ודואגים לו, להיות שם בשבילו ואז קרה האסון הזה. המשפחה שלו צריכה עכשיו להגיע מארגנטינה וגם הלוויה זה סיפור מורכב ועדיין אין מועד, אנחנו בקשר עם השפחה ונעשה הכל לתמוך בהם. כתבתי לאימא שלו הודעה שכל דבר נהיה שם בשבילה".

ספר זיכרון מאילן

"לפני שהוא הגיע לכרמיאל הוא כל כך רצה להתחיל את התהליך של העלייה והגיוס והוא דיבר איתי, יש לי זיכרון שאמרתי "וואו מי זה אילן הזה שכל הזמן מדבר איתי בטלפון, מי זה האיש שרוצה כל כך להגיע ולהתגייס" ואתה לוקח דברים מובן מאילו ואז אתה אומר יאללה בחור הגיע מארגנטינה והולך להילחם למען המדינה".

ישיבת ההסדר הר ברכה מפרסמת סרטון של התלמיד שלה שנפל אתמול ברצועת עזה, הלוחם אילן כהן הי"ד, במפגש מרגש עם אימו שבאה ארצה לבקרו בעת המלחמה (29 לדצמבר 2023) לאחר 8 חודשים בהם לא התראו.
קרדיט: ישיבת ההסדר הר ברכה.