החתונה שלא תתקיים והשיר לזכרו: "כל מילה שנכתבה הייתה כמו חץ בלב. כל ילד יגדל על סיפור הגבורה של רז"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 10.03.24


ביום חמישי האחרון ב-07.03.24 היו אמורים להינשא רז ונועם באולם בבית שאן, אלא שבדיוק חמישה חודשים קודם לכן בשבת השחורה של ה-07.10.23 נפל רס"ן רז פרץ בקרב הירואי במוצב כיסופים. לציון יום החתונה כתב אושר ביטון שיר מרגש להנצחתו של רז שהיה רק בן 24 בנופלו.

אביו, רוני סיפר היום: "רז בתפקידו האחרון היה מפקד פלס"ם של גדוד 51 של גולני, הוא סגר את החג בבסיס ובבוקר כשעדיין הייתי במשמרת הספקתי לדבר איתו ב-6:50 והבנתי שהמצב שם לא טוב. הוא אמר לי אבא אל תדאג הכל בסדר ושהוא בחמ"ל ויורד לבדוק מה קורה עם החיילים שלו שהיו באותו זמן במיגונית בגלל הצבע אדום. הבסיס היה מטווח בטילים בצורה קשה והיה חשש לחדירת מחבלים אבל הוא אמר לי שאין מה לדאוג ופה התנתקה השיחה. ניסיתי אחרי כמה זמן ליצור איתו קשר כמה פעמים וכבר לא היה מענה. ניסיתי במעגלים יותר רחוקים ליצור קשר עם רז אבל זה לא צלח ולאחר חיפושים בכל מיני דרכים לא הצלחנו ליצור קשר ולהבין מה קורה עד יום שני".

על הקרב ההירואי שניהל בנו סיפר רוני: "ברגע שהוא הגיע למגינוית החיילים שהיו שם היו חיילי מפקדה בלי נשקים, עם בגדים תחתונים ובלי מיגון, הוא לקח יוזמה רץ לחדרים לחפש נשקים ועשה שוב את הדרך למיגונית כשבדרך הוא מספיק לחסל מחבל שהיה בדרכו למיגונית. במיגונית היו 19 חיילים, 7 מהם נפלו ו-12 הוא הצליח להציל ואחרי השבעה עברתי בין כולם כדי לשמוע את הסיפור של רז".

וכאמור, בדיוק חמישה חודשים אחרי ה-7.3 הייתה אמורה להתקיים החתונה של רז, הוא נשאר באותה שבת שחורה בבסיס כדי שיוכל לצאת שבוע אחר כך לסידורים לקראת החתונה.

רוני: "חברים של רז מאיה ואושרי והם היו במסיבה בנובה, תוך כדי מסיבה רז שלח להם הודעות שיעופו מהאזור. אחרי מספר דקות הם שלחו לו תמונה שהם יצאו משם והיום הם כבר אחרי חתונה. החתונה של רז הייתה אמורה להתקיים שבוע שעבר, זה היה שבוע מאוד קשה. אנשים טובים שלקחו יוזמה, הזמר אושר ביטון כתב על רז שיר מאוד עוצמתי וצולם קליפ מאוד מרגש".

מה עובר לך בגוף שאתה שומע לראשונה את השיר?

"הם הגיעו אליי הביתה להשמיע את השיר לכל בני המשפחה, לא נשארה עין יבשה, הייתה התרגשות שיא וכל מילה שנכתבה הייתה כמו חץ בלב. אין יותר מידי מילים מה להגיד זה כואב אבל אנחנו ממשיכים הלאה כי אנחנו רוצים להנציח אותו בכל דרך אפשרית, שכל ילד יגדל על סיפור הגבורה שלו".