"היהלומים המריאו": "חיבקתי את שלומי, הרחתי אותו וזה היה וואו, עכשיו נחגוג לו פעמיים יום הולדת"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 09.06.24


"היהלומים המריאו" הכריז אתמול (ש') בשעת בוקר אלוף ירון פינקלמן וגרם לפרץ שמחה גדול בישראל עם חילוצם מהשבי של ארבעה חטופים: שלומי זיו, נועה ארגמני, אנדרי קוזלוב ואלמוג מאיר. הארבעה הוחזקו במחנה הפליטים נוציראת שבמרכז הרצועה והיום דובר צה"ל התיר לפרסם כי לאחר בדיקות בצה"ל ובשב"כ ניתן לאשר כי "העיתונאי" עבדאללה ג׳מל שהיה פעיל של ארגון הטרור חמאס, החזיק בבית משפחתו בנוציראת את החטופים שלומי זיו, אלמוג מאיר ואנדרי קוזלוב. "בבית משפחתו של עבדאללה הוחזקו חטופים, לצד בני משפחתו. זוהי הוכחה נוספת לכך שארגון הטרור חמאס משתמש באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכלל המאמצים להשבת החטופים", כך מסר צה"ל. אתמול לאחר חילוצם הועברו לבית החולים 'שיבא' תל השומר שם הם עדיין בהשגחה.

רוזיטה זיו, אימו של שלומי סיפרה היום על המפגש הראשון עם בנה אחרי שמונה חודשים שהיה בשבי: "אני חושבת שהוא המום וזה יכול להיות מהרבה סיבות אבל הזמן יעשה את שלו, העיקר שהוא בסדר וחזר שלם על הרגליים, בשביל השאר אנחנו פה כל המשפחה והחברים. הכל יהיה בסדר, כבר טוב ויהיה עוד יותר טוב".

במהלך החודשים האלה לא דיברת ושמרת על שגרת היום יום.

"שמרתי את הדעות שלי לעצמי, אני לא אוהבת להכאיב לאחרים ואני בטוחה שכולם כאבו את הכאב שלנו ולא רציתי להוסיף עוד. היה לי קשה לדבר ולשתף הרגשתי שאם אני אשתף אני אכאיב לאנשים".

הרגשת שהמאבק לשחרורם הפך פוליטי?

"אני לא אגיד פוליטי, אבל כל אחד לקח את זה לכיוון שלו. אם יכולתי כן להשפיע אז הייתי מדברת, אבל אני כל כך האמנתי, מאמינה ואמשיך להאמין במדינה ובממשלה שלנו ושכל אחד יחשוב מה שהוא רוצה. אני האמנתי באמונה שלמה שכולם עושים הכל מהכל, מראש הממשלה ועד גל הירש. נוצר קשר עם שרה נתניהו אישה מדהימה ועם הקצינה המדהימה שלנו שהייתה איתנו כל הזמן בקשר. אני הרגשתי שאני עטופה מכל הבחינות שנותנים כל מה שהם יכולים ומה שהם לא יכולים ומעבר".

במשך כך הזמן הזה לא קיבלתם סימן חיים

"נכון. לא קיבלנו מידע, לא ידענו כלום, לא היו לנו סרטונים וגם מי שחזר לא ראה אותו אבל האמנו באמונה שלמה שהוא יחזור ואי אפשר היה להזיז אותי מהאמונה שהבן שלי חוזר בחיים. מתי זה יקרה לא ידעתי אבל הלכתי עם האמונה שלי. ביום שלישי עשיתי הפרשת חלה בבית ואמרתי זהו עכשיו אני מחכה ובשבת קיבלתי את הבשורה".

"ב-07.10 הייתי בעבודה, הייתי במשמרת בבית החולים ואתמול קיבלתי את הבשורה כשהייתי במשמרת. הוא נחטף בשמחת תודה וחזר במתן תורה ואני מאחלת לכלל החטופים שיחזרו הביתה וכל המשפחות יהיו שמחות כמוני. אין לי מילים לתאר את השמחה שלי ואני כואבת את לוחם הימ"מ, ארנון זמורה ז"ל, שנפל אתמול במהלך האירוע. המשפחה שלו כואבת אבל הם צריכים להיות גאים בו ואני מבטיחה שהוא תמיד יישאר איתנו בלב".

קרא עוד:

ספרי על הפגישה הראשונה עם שלומי

"נסענו לתל השומר, בדרך כבר דיברנו איתנו בטלפון קישרו בנינו בשיחת וידאו ולראות אותו זה היה משהו שאני מנסה לשחזר את זה ולא מצליחה. כל לילה שעצמתי את העיניים דמיינתי את הפגישה שלנו וככה זה היה. קודם כל אישתו חיבקה אותו וחיכיתי להיות הבאה בתור ואז הוא קרא לי התחבקנו שלשותינו. הרגשתי אותו והרחתי אותו וזה היה וואו, אנחנו נחגוג לשלומי פעמיים יום הולדת הוא נולד מחדש".

ינאי אליהו, בן הדודה של שלומי שהיה איתו במסיבת ה"נובה" ואיבד את אחיו, אביב שנרצח במסיבה סיפר: "שלומי הבין שאביב נרצח, הייתה לו הרגשה שאביב לא בין החיים ומצד שני הוא שמח שאני ניצלתי. כילד אני זוכר שגדלתי איתם בבית, הם ממש גידלו אותי והקשר בינינו שהיה יותר מאשר בני דודים. אני שמח שסגרנו את המעגל והוא חזר".

"שלומי רק חזר ולא רצינו לדבר על מה שקרה עם אביב, רצינו רק לחבק, לעטוף ולהשלים פערים. עברנו מספיק בשמונת החודשים האלה ואני שמח ששלומי חזר וכואב על אחי הגיבור שהציל אלפי אנשים. אנחנו צריכים להיות חזקים בשביל המשפחה ולחבק ואנחנו יותר חזקים מהחיים הקשים".

ספר על המפגש איתו?

"הוא שאל איך ניצלתי וסיפרתי לו את כל הסיפור. בבריחה שלי נפרדו כי ירו עלינו מכל כיוון והייתי בטוח שהוא לא ישרוד והוא חשב אותו דבר עליי. יש לנו עדות של חבר שראה אותו עסוק בלפתוח שערים ולתת לאנשים לברוח. שלומי גיבור, גם בשמונת החדשים הוא היה גיבור בכל שניה ואני מצדיע לו. ידעתי שהוא יחזיק מעמד, הוא כמו אח גדול בשבילי והייתה בי אמונה שהוא יחזור הביתה".

"שלומי כרגע בבדיקות, הוא יחזור והחיים עוד לפניו ואני בטוח שכמו שהוא עמד בחיים הקשים הוא יעמוד בחיים הלא פשוטים שעוד יעברו. אנחנו ערוכים לזה ששלומי ירצה להגיע לקברו של אחי אביב ואנחנו בשבילו כל מה שהוא ירצה"