"היה לנו ברור שאלפסי יגיע לדרגה בכירה בצבא, זה היה ברור שהוא הרמטכ"ל הבא כי אין אופציה אחרת

ירין דורון | ישראל במלחמה | 23.01.24

בבית העלמין הצבאי במגדל העמק הובא היום למנוחות רב סרן דוד נתי אלפסי, שנולד וגדל במגדל העמק ועבר בשנים האחרונות להתגורר בבאר שבע עם אישתו. אלפסי ז"ל נפל אתמול באירוע ירי מירי RPG במערב חאן יונס שבדרום הרצועה. בתפקידו האחרון שימש כסמג"ד ב' בגדוד 202, בחטיבת הצנחנים והוא בן 27 בנופלו.

אלפסי בוגר בית הספר הריאלי בחיפה, בפלוגת גדעון של הפנימייה הצבאית לפיקוד, שם הכיר את חברו הטוב סהר כהן שספד לו: "שאלפסי היה נכנס לחדר אי  אפשר היה לפספס אותו, הוא תמיד חייך והיה דומיננטי. בכל מעגל שהוא נמצא בו הוא היה מצטיין, לוחם על, מנהיג בחסד עליון, איש אדיר שעשה רק דברים טובים ושיש רק דברים טובים להגיד עליו. היה לנו ברור שהוא יגיע לדרגה בכירה בצבא, אצל אלפסי זה היה ברור שהוא הרמטכ"ל הבא כי אין אופציה אחרת. הייתה לו צניעות יוצאת דופן, נתינה אין סופית וכריזמה, הוא היה אומן בלחימה עם אופטימיות יוצאת דופן".

ספר על ההכרות ביניכם

"אלפסי ואני היינו קצינים צלפים והגענו לאליפות צה"ל שהתקיימה במתקן אדם, הייתה בנינו תחרות סמויה מי ינצח את התחרות ואני מודה שהוא היה הכי טוב והוא ניצח. למרות שהוא ניצח הוא נתן חיבוק ואמר שאני הייתי אמור לנצח, הוא לא היה מודה בזה שהוא הכי טוב, הכל היה אצלו באהבה".

לאורך ימי המלחמה התעדכנת מה קורה איתו?

"ידעתי מה קורה איתו בלחימה ברמה כללית, ידעתי שהם בלחימה אגרסיבית בעזה כי הרבה חברים שלי נמצאים שם. בגיל 14 עוד מתקופת הפנימייה כולנו מכירים את המצב ומוכנים לכל דבר גם בסדיר ובמילואים, כולם מבינים שזה חלק מהתפקיד ויש הדאגה והכאב וזה חלק מהמציאות שנולדנו לתוכה ולא הייתה לנו בחירה. זאת המלחמה הכי מטורפת שיצא למדינה להתמודד איתה כי יש פה מיזוג הזוי של דור שנתפס בצורה מסוימת והמצב המדיני שהיינו בו. היום אנחנו בלחימה כתוצאה מהתנהלות ביטחונית רופסת".

"אנחנו לא ננצח, את המלחמה הזאת הפסדנו ב 7.10 אני יכול להבין למה לא אומרים את זה לציבור אבל חווית הניצחון לא תהיה פה, האבל והכאב גדול וימשיך להיות נוכח. יחד עם זאת אני מקווה שלא נתייאש ושהלחימה לא תיפסק כי הפתרון הצבאי צריך להכריע ואסור שנקיז את דם הלוחמים לשווא".