"היום אנחנו נפרדים וטומנים את שלו באדמה אבל הנשמה שלו תחייה בנו לעד"

חיים הכט | ישראל במלחמה | 17.12.23

פיצוץ מטען בדרום רצועת עזה גבה ביום שבת (16.12) את חייו של רס"ל במיל' שלו זלצמן (24) מרמת ישי. בתפקידו האחרון שירת בגדוד 6623 של עוצבת "חוד החנית" (55). היום בשעה 15:00 הוא יובל למנוחות בבית העלמין ביישוב.

חבריו שקיבלו את הבשורה קשה התכנסו אתמול לפגישה עד השעות הקטנות של הלילה. במהלך הלילה כתב כל אחד מהם הספד לזיכרו של שלו ואלה אוגדו לכדי הספד משותף שיוקרא מעל קברו.

איתמר רינד וסתיו שיץ חבריו סיפרו היום לחיים הכט: "אנחנו עדיין לא מעכלים את זה, לא ברור איך ממשיכים לחיות בלי בן אדם שהיה חלק כל כך משמעותי שהיה בחיים שלנו".

רינד: "אנחנו חבורה של לוחמים שכל אחד במקום שלו בצבא והמלחמה הזאת הביאה איתה לחצים מטורפים על כולנו, חלקנו עדיין בחזית בתוך עזה ולא האמנו שתבוא עלינו הבשורה הזאת. הפעם האחרונה שראיתי את שלו הייתה שהוא יצא הביתה לפני כמה שבועות, הם קיבלו אפטר בשישי ובשבת כבר חזרו לדרום. ישבנו כמה חברים, היו הרבה דיבורים על הצבא ושלו רצה להתנתק מהשיח הזה. הוא תמיד היה מקרין אור, ביישן ושקט".

שיץ: "בכל אחד מהחבורה הזאת, שגדלה יחד ברמת ישי, יש שלו שחי בתוכו ולא ברור איך ממשיכים בלעדיו, התמונה לא שלמה. אנחנו חברים שחלקם נולדו ברמת ישי, שלו הגיע בכיתה ג' ואין איך לתאר את זה חוץ מאהבה ממבט ראשון, עברנו הכל ביחד מהלמודים ועד הצבא.

רינד: "היה לו מן הילה על הראש שתמיד הוא היה עושה את הכל הכי טוב אבל לא מחצין את זה, הוא היה מאוד ממוקד ומוכוון גם בחיים האישיים שלו. הניח אחריו בת זוג מדהימה שהיה להם עתיד יחד והמשפחה הזאת לא תקום. הוא היה מודל לחיקוי עבורינו".

שיץ: "סיפור אחד שמתאר מי היה שלו קרה ביום אחד שטיילנו בקניון ברמת ישי, שלו רצה לרכוש טלפון חדש ובמקרה הוא החזיק את הטלפון שהוא רצה והטלפון נפל ונשבר. שלו לא לקח את זה קשה, הוא קנה אותו וגם שילם על תיקון המסך. זה מלמד עליו הרבה כי זה מראה את האדם שהוא החיוך היפה שלו כמו שמש וכלום לא שבר את רוחו".

מה אתם יודעים על התקרית שבה שלו נפל?

רינד: "אנחנו עדיין לא מכירים את הפרטים במלואם ו אנחנו ניזונים ממה שמפרסמים בתקשורת. ממה שאנחנו מבינים הוא נהרג במקום ואני בטוח שבמותו הוא הציל חברים שלו לצוות".

שיץ: "אני לקחתי על עצמי לרכז את כל מה שהחברים כתבו ולהעלות את זה על הכתב, היו הרבה דמעות והרגשתי שאלה גם הדמעות של כל החברים".

רינד: "היום אנחנו נפרדים מהקליפה החיצונית וטומנים את שלו באדמה אבל הנשמה שלו תחייה בנו לעד. כל אחד כתב משהו לזכרו וריכזנו את זה להספד אחד – כולל כמה מילות פרידה של חבר שנמצא כרגע בחאן יונס".