היום ה-103 למלחמה: הרמטכ"ל בצפון: "הסבירות למלחמה בצפון בחודשים הקרובים הרבה יותר גבוהה מבעבר"

ישראל במלחמה | 17.01.24

עדכונים שוטפים:

20:07 | הרמטכ"ל ביקר היום בתרגיל כוחות מילואים בצפון, יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד פיקוד האימונים וההכשרות, אלוף דוד זיני, ומפקדים נוספים. אימונים תמיד היו דבר מאוד חשוב", אמר הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, "אנחנו עושים עושים פרק של הגברת מוכנות ללחימה בלבנון, יש לנו הרבה מאוד לקחים מהלחימה בעזה, רבים מהם רלוונטים מאוד ללחימה בלבנון, ויש כאלה שחייבים לעבור התאמה. אנחנו רוצים להגיע בלבנון למטרה מאוד ברורה – זה להחזיר את התושבים לצפון, כל היישובים בצפון. אנחנו מבינים שהדבר הזה חייב לעבור דרך שינוי מאוד משמעותי. אני לא יודע מתי המלחמה בצפון, אני יודע להגיד לכם שהסבירות לזה שהיא קורית בחודשים הקרובים היא הרבה יותר גבוהה ממה שהיה בעבר, אני יודע להגיד לכם שאני חושב שאנחנו מתחילים אותה עם הרבה יותר יתרונות, ניצחון, ביטחון עצמי אצלנו, ביטחון יורד אצלם, הרבה מאוד ניסיון, יכולות, הפתעות לייצר, התקדמויות שנעשו, מה שנשאר להתאמן ברצינות, רוח חזקה של האנשים, וכשנצטרך אנחנו נלך קדימה בכל הכוח".

19:45 | דובר צה"ל: במהלך היום זוהו מספר שיגורים מלבנון לעבר ישראל. אחת מחוליות השיגור שמנתה מספר מחבלים ושיגרה רקטות לעבר ראש הנקרה, זוהתה מיד לאחר השיגור על ידי כלי טיס שעקב אחריה ותקף אותה. בהמשך, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר משגרים פעילים ותשתיות טרור בדרום לבנון. בין המשגרים שהושמדו נמנה המשגר שממנו בוצע הירי למרחב הר דב מוקדם יותר היום, וכן משגר שהושמד טרם ביצוע ירי במרחב אלחיאם שבלבנון. זאת בנוסף לתקיפות ארטילריה של צה"ל במרחבים נוספים בדרום לבנון.

18:44 | בשעה זו אזעקה על חשש לחדירת כלי טיס עוין במירון ספסופה, כפר חושן, אור הגנוז וקדיתא

18:41 | בשעה זו אזעקה על חשש לחדירת כלי טיס עוין ביישובים עלמה, ג'ש – גוש חלב, ריחאנייה, כרם בן זמרה, דלתון

18:00 | הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: רס"ר (מיל') אנואר סרחאן, בן 26, מחורפיש, לוחם בגדוד 910, חטיבה מרחבית עציון, נפל בתאונת דרכים מבצעית במרכז הארץ. סמ"ר אוריה איימלק גושן, בן 21, מירושלים, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

16:28 | ההתרעה מוקדם יותר על חדירת כלי טיס עוין – אזעקת שווא

16:25 | אזעקות בגליל המערבי: בצת, לימן, ראש הנקרה ושלומי

16:13 | אזעקה בשעה זו ביישוב מטולה, אותרו 2 נפילות. אחת הרקטות פגעה בתשתיות

15:58 | השקט הופר: אזעקות על חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו ביישובים דישון מלכיה רמות נפתלי ויפתח

12:45 | צה"ל תקף משעות הבוקר בשטח לבנון. החל משעות הבוקר צה"ל תקף מטרות בשטח לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב חולה שבלבנון. טנק של צה"ל ירה להסרת איום שזוהה במרחב עיתא א-שעב שבלבנון. בנוסף כוחות ארטילריה ירו ירי להסרת איום למרחב א- דהירה. לוחמי צה"ל תקפו מבנה צבאי במרחב מרווחין בעקבות זיהוי חוליית טרור. כמו כן זוהה שיגור של טיל נ"ט משטח לבנון לעבר מרחב גלדיולה, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

00:10 | הבוקר צפויים להמריא שני מטוסי חיל האוויר הקטרי למצרים ובהם התרופות שנרכשו בצרפת, על פי רשימה שגובשה בישראל, בהתאם לצרכים הרפואיים של החטופים. עם הגעת המטוסים למצרים יועברו התרופות על ידי נציגי קטאר אל תוך רצועת עזה אל יעדם הסופי.

אתמול | מספר אזעקות התריעו ביישובי קו העימות ללא נזק ונפגעים. צה"ל תקף אתמול באמצעות מטוסי קרב וארטילריה במרחב וואדי סלוקי. הותקפו עשרות מבנים צבאיים ותשתיות אמל"ח של ארגון הטרור חיזבאללה. מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין אמר: "אנחנו מוכנים לזה יותר ממה שהיינו אי פעם, להיום בלילה אם נצטרך".

קרא עוד: