היום ה-105 למלחמה: שר הביטחון: "יגיע רגע שאם לא נגיע להסכמה – נצטרך להביא את הביטחון בכוח"

ישראל במלחמה | 19.01.24

עדכונים שוטפים:

18:35 | דיווח על נ"ט ששוגר לעבר מטולה

17:48 | שר הביטחון יואב גלנט סיים ביקור בחטיבה 8, יחד עם מפקד אוגדה 91 תת-אלוף שי קלפר, מפקד החטיבה אלוף-משנה ראדי עזמה ומפקדי הגדודים בחטיבה. שר הביטחון קיבל סקירה על פעילות הכוחות בהגנה על המרחב ובהתקפה באש נגד יעדי חיזבאללה במרחב הגבול. בסיום הערכת המצב, שר הביטחון קיים שיח עם הלוחמים והמפקדים, שמע את דבריהם והדגיש כי ייתכן והמערכה הצבאית בצפון תורחב, אם לא יושג הסדר מדיני שיאפשר את שינוי המצב הביטחוני. "התוצאה של הפעולה מול חיזבאללה היא תוצאה טובה בהתאם למה שהגדרנו. בולמים ומסכלים את ניסיונות החדירה, דוחקים את חיזבאללה מהגדר, מכים אותם, פוגעים, גם בתוך הכפרים, גם בשמורות הטבע, כנגד טילי הנ"ט וגם כנגד מי שמנסה לשגר ולפעול. העוצמה המוקרנת מכאן מובנת היטב לחיזבאללה שמבין שהוא בקרב האופרטיבי ובמהלכים הטקטיים מפסיד. והתוצאה היא שיש דחיקה מהגדר. אנחנו פועלים במגננה וגביית מחיר בצפון, ביהודה ושומרון, והתקפה בעזה. אני מעריך שכל עוד תימשך לחימה בדרום, תהיה לחימה בצפון. אבל אנחנו לא נקבל את העניין הזה לאורך תקופות ממושכות. יגיע רגע שאם לא נגיע להסכמה בה חיזבאללה מכבד את הזכות של התושבים לחיות כאן בביטחון – אנחנו נצטרך להביא את הביטחון בכוח".

"אני לא מייחל למלחמה, אני לא רוצה לקחת את זה כברירה ראשונה, ולכן אנחנו מנסים למצות את האפשרות ההסכמית. אבל אם אנחנו נצטרך להפעיל כוח על מנת להחזיר את האנשים שלנו לבתיהם – אנחנו נפעיל כוח. הצבא הזה מוכן בשביל להגן על אזרחי המדינה. אם נעשה את זה, צריך לפעול כמו שצריך. כמו סכין, בעוצמה גדולה, בתיאום גבוה. ואני מאוד סומך על הלוחמים, בסדיר, על אנשי המילואים, על המפקדים, על המח"ט, מפקד האוגדה – מקווה שלא נגיע לזה, אבל מעריך שאנחנו עלולים להגיע לזה".

16:02 | השקט הופר – אזעקה נשמעת ביישוב ערב אל עארמשה

13:40 | דובר צה"ל: מערכות צה"ל זיהו לפני זמן קצר כלי טיס בלתי מאויש שחצה מלבנון במרחב הימי בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את המטרה באמצעות מערכת כיפת ברזל. מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר עמדות שיגור, מבנים צבאיים ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר רמיה שבדרום לבנון. במרחב הכפרים חולה וכפר כילא, צה"ל תקף הבוקר באמצעות מטוסי קרב, טנקים ומרגמות עמדות תצפית ותשתיות טרור של חיזבאללה. כמו כן, טנקים של צה"ל תקפו אמש (ה') תשתית צבאית של צבא סוריה בתגובה לשיגורים לעבר רמת הגולן.

אתמול | אזעקות ביישוב יונתן בגולן, 3 נפילות אותרו בשטחים פתוחים. נזק נגרם לכביש. צה"ל השיב תקף את מקורות הירי ולאורך אתמול גם בדרום לבנון. שר הביטחון גלנט קיים הערכת מצב אזרחית על מוכנות גזרת הצפון להרחבת המערכה הצבאית: "עלינו להיות מוכנים להתדרדרות המצב הביטחוני בצפון, ולכך שנאלץ לכפות בדרך צבאית את החזרת תושבי הצפון לביתם".

קרא עוד: